۲۸ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4016943
T T
۰ نفر

پلیس آذربایجان مانع تظاهرات مخالفان دولتی شد

۲۸ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4016943
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/28 سیاسی.تظاهرات.آذربایجان تهران-پلیس آذربایجان روز یکشنبه ضمن جلوگیری از برپایی تظاهرات مخالفان دولت، چندین نفر از آنها را بازداشت کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از باکو، پلیس آذربایجان با استقرار در پارک مرکزی شهر باکو از برپایی تظاهرات مخالفان دولت که از یک هفته پیش اعتراض های خود را آغاز کرده اند، جلوگیری کرد.
مخالفان دولت آذربایجان روز گذشته (شنبه ) در فراخوانی، خواستار تجمع گسترده مخالفان در پارک سهیر واقع در مرکز شهر باکو شده بودند اما نیروهای ضد شورش با حضور سنگین در اطراف پارک، مانع از برپایی هرگونه تجمع ضد دولتی شدند.
با این حال تجمع های کوچکی در اطراف پارک شکل گرفت و تجمع کنندگان با سر دادن فریاد آزادی خواستار آزادی های بیشتر مدنی در کشور شدند.
شاهدان عینی اعلام کردند، پلیس ضد شورش باکو با یورش به تجمع کنندگان چندین نفر از آنها را بازداشت و با خود برد.
در چند هفته گذشته، پلیس آذربایجان اقدام به بازداشت چندین نفر از رهبران گروه های مخالف دولت کرده است.
مسئولان امنیتی آذربایجان معتقدند که این افراد در چند روز گذشته در فراخوان های متعدد، با الهام گرفتن از تحولات برخی کشورهای عربی، از مخالفان دولت خواسته اند در اعتراض به وضعیت موجود به خیابانها بیایند.
سازمان دفاع از حقوق بشر عفو بین الملل روز جمعه با صدور بیانیه ای از مقامات آذربایجان خواست تا فشار علیه مخالفان را متوقف کرده و اجازه تجمعات مسالمت آمیز را به مخالفان بدهند.
در واکنش به این در خواست، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان روز جمعه کشورهای خارجی را به متزلزل کردن پایه های سیاسی کشورش متهم کرد و از مخالفان خواست به اعتراض های خود پایان دهند.
مخالفان دولت آذربایجان خواستار افزایش حقوق دموکراتیک و آزادی بیان در این کشور هستند.
الهام علی اف در سال 2003 میلادی جانشین پدرش شد و در سال 2008 بار دیگر در انتخاباتی به عنوان رئیس جمهور آذربایجان سوگند یاد کرد.
مترجمام 1396**9041** شماره 667 ساعت 18:36 تمام
۰ نفر