۲۷ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4016213
T T
۰ نفر

دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی:

۲۷ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4016213
روابط حسنه بین مصر و ایران در جهت منافع عالی اسلامی است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/27 سیاسی.ایران.مصر.کنفرانس اسلامی قاهره- دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی بر اهمیت یکپارچگی بین مصر و ایران تاکید کرد و گفت: روابط حسنه بین دو کشور در جهت منافع عالی اسلامی است.
به گزارش ایرنا، اکمل الدین احسان اوغلو روز شنبه پس از دیدار با وزیر امور خارجه مصر در یک نشست خبری در قاهره در پاسخ به سووالی گفت: مصر و ایران از بزرگترین کشورهای اسلامی هستند و بین دو کشور باید یکپارچگی ایجاد و روابط دو جانبه گسترش یابد و این به سود ثبات در منطقه است.
وی درباره نگرانی از تبدیل انقلاب های مردمی در برخی کشورهای عربی به درگیری فرقه ای بین سنی ها و شیعیان گفت: سازمان کنفرانس اسلامی مخالف تبدیل اختلافات مذهبی به درگیری های سیاسی است.
احسان اوغلو همچنین گفت: در نشست سران سازمان کنفرانس اسلامی در سال 2005 چهار مذهب سنی و مذاهب جعفری، زیدی و دو مذهب دیگر الظاهری و الرباطی برابر اعلام شدند.
وی افزود: این سازمان در سال 2006 (1385) بین سنی ها و شیعیان عراق توافق به وجود آورد و جنگ فرقه ای بین آنها نیز متوقف شد.
احسان اوغلو تندروی در دین را مخالف با اسلام واقعی و با گذشت دانست و گفت : در نشست فوق العاده کنفرانس اسلامی در مکه مکرمه بر پایان بخشیدن افراط گرایی و خشونت در دین و میانه روی تاکید شده است.
مترجمام 1479**1439** شماره 729 ساعت 20:16 تمام
۰ نفر