۸ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4004323
T T
۰ نفر

مدیر کل میراث فرهنگی یزد:

۸ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4004323
بیش از دو میلیون و 836 هزار مسافر وارد استان یزد شدند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/08 فرهنگی.عیدانه.ورود مسافران.یزد یزد - مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا نیمه شب روز هفتم فروردین بیش از دو میلیون و 836 هزار نفر مسافر و گردشگری از طریق محورهای مواصلاتی، هوایی و ریلی وارد این استان شدند.
بهرام رضایی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد بیش از 238 هزار و 389 نفر مربوط به روز هفتم فروردین می باشد.
وی خاطر نشان کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا نیمه شب روز هفتم 626 هزار نفر شب مسافر و گردشگر در استان اقامت داشته اند که از این تعداد حدود 60 هزار نفر مربوط به روز هفتم فروردین می باشد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد بازدید مسافران و گردشگران از آثار و بناهای تاریخی این استان را خوب ارزیابی نمود و اضافه کرد: مسجد جامع ، مجموعه امیر چقماق، باغ دولت آباد، خانه لاری های و زندان اسکندر بیشترین تعداد بازدیدکننده را به خود اختصاص داده اند و به طور متوسط روزانه بین 10 تا 15 هزار نفر از این آثار بازدید نمودند.
رضایی با بیان اینکه روزانه حدود 36 هزار نفر از بافت تاریخی یزد دیدن کردند یادآور شد: بناهای تاریخی شهرستان های استان از جمله اردکان، میبد و بافق، سایر بناهای شاخص استان، باغات مهریز و باغ شهر طبس شاهد حضور انبوه گردشگران بوده است.
رضایی از افزایش ورود مسافران و میهمانان نوروزی در هفته دوم تعطیلات در استان خبر داد و گفت: با توجه به سرد شدن هوای استان های شمالی ، شمال غرب و غرب کشور، طی روزهای اخیر شاهد حضوری بیشتر گردشگران و مسافران در استان هستیم و پیش بینی می شود این روند تا پایان تعطیلات افزایش یابد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: همچنین میهمانان و مسافرانی که به استان فارس و استان های جنوبی کشور از جمله کرمان، هرمزگان و بوشهر عزیمت کرده اند در حال بازگشت و ورود به این استان هستند.
این مقام مسوول با بیان اینکه شرایط و امکانات برای حضور مسافران و گردشگران در استان مهیا است از میهمانان نوروزی خواست از جاذبه های تاریخی، گردشگری، مذهبی، طبیعت زیبای کویری و کوهستانی آن یزد بازدید نمایند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد تصریح کرد: ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی و ستادهای شهرستان آماده خدمت رسانی به مسافران هستند و به گرمی از آنها استقبال خواهند نمود.ک/3 651/1968 شماره 308 ساعت 14:34 تمام
۰ نفر