۳۰ بهمن ۱۳۹۰، ۱۶:۰۳
کد خبر: 30825753
T T
۰ نفر

بجنورد - معاون وزير كشور و رييس سازمان ثبت احوال گفت: در سالهاي اخير توسعه خوبي در زيرساخت هاي اين سازمان براي ارايه خدمات مطلوب به جامعه آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، 'محمد ناظمی اردكانی' روز یكشنبه در دیدار با امام جمعه بجنورد اظهار داشت: ایجاد گنجینه برای شخصیتهای مهم دینی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و شهدا در سطوح استانی و ملی و برپایی همایش 'نام گزینی' از طرحهای مهم فرهنگی این سازمان است.

وی نقش سازمان ثبت احوال را حاكمیتی دانست و گفت: ثبت وقایع حیاتی چهارگانه، صدور اسناد هویتی و تولید آمار اطلاعات جمعیتی از وظایف سه گانه این سازمان است.

ناظمی اردكانی از صدور شناسنامه جدید، تبدیل كارت ملی به كارت هوشمند، فراهم سازی شرایط استفاده از شماره ملی در ارایه خدمات از سوی دستگاهها، الكترونیكی كردن اسناد سجلی و ثبت تغییر كد پستی را از دیگر خدمات سازمان متبوع خود برشمرد.

امام جمعه بجنورد و نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: ثبت احوال در زندگی بهتر مردم و فراموش نشدن هویت آنان نقش ویژه ای دارد.

آیت الله 'حبیب الله مهمان نواز' افزود: با این وجود خدمات سازمان ثبت احوال در راستای برنامه ریزی درست برای كشور و ارایه خدمت به مردم بسیار مهم و تعیین كننده است.

وی گفت: اگر امروز خدمات این سازمان در سطح كشور در حال گسترش است به بركت نظام مقدس جمهوری اسلامی و در راستای ارایه خدمات مطلوب به مردم است.

وی افزود: كاركنان سازمان ثبت احوال بایستی از این فرصتی كه نظام برای آنان فراهم آورده، با برنامه ریزی و تولید آمار جمعیت و ارایه آن به دستگاهها در رفع نارسایی های جامعه بیشتر مشاركت داشته باشند.

امام جمعه بجنورد همچنین به حضور گستره مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال اشاره كرد و گفت: ملت ایران در این صحنه نشان داد كه دشمن خود را بخوبی شناخته و هرگز فرصت سوءاستفاده به وی نمی دهند.

وی به تحریم های دشمنان علیه كشور اشاره كرد و افزود: دشمن با این تحریمها در پی ایجاد تشنج در كشور است اما ملت ایران با شكیبایی در برابر تحریم های آنان، كه همیشه نیز وجود داشته است، آنان را در رسیدن به مقاصد پلیدشان ناكام می گذارد. ك/2

623/626