۳۰ بهمن ۱۳۹۰، ۱۴:۰۲
کد خبر: 30825513
T T
۰ نفر

نبود تجهيزات مهمترين مشكل اسكي كوهستان است

۳۰ بهمن ۱۳۹۰، ۱۴:۰۲
کد خبر: 30825513

تهران - مسوول كميته اسكي كوهستان فدراسيون كوهنوردي گفت: نبود تجهيزات براي اسكي كوهستان مهمترين مشكل اين ورزش در كشور است.

'سپیده جوادیان' روز یكشنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به كلاس‌هایی كه برگزار شده فعالان ورزش اسكی كوهستان در ایران از لحاظ علمی هیچ ضعفی احساس نمی‌كنند.

وی اظهار داشت: ورزش اسكی كوهستان از سال 83 فعالیت رسمی خود را آغاز كرده و تا كنون علاقه‌مندان بسیاری به این رشته ورزشی جذب شده‌اند.

مسوول كمیته اسكی كوهستان بیان‌ داشت: از زمان فعال سازی این رشته ورزشی برای نزدیك كردن سطح اسكی كوهستان ایران به سطح بین المللی چندین كلاس با حضور مربیان خارجی برگزار شده است.

جوادیان ادامه داد: تنها مشكلی كه ورزشكاران فعال در رشته اسكی كوهستان با آن روبه‌رو هستند نبود تجهیزات مربوط به این رشته ورزشی در ایران است.

وی تصریح كرد: تجهیزات مربوط به اسكی كوهستان یا در ایران پیدا نمی‌شود و یا علاقه‌مندان برای تهیه وسایل مورد نیاز خود باید هزینه‌های بالایی بپردازند.

ورزش اسكی كوهستان یكی از شاخه‌های ورزش اسكی است كه در آن ورزشكاران باید با چوب‌های اسكی به ارتفاعات برفگیر صعود كنند.

كف چوب‌های اسكی برای استفاده در این ورزش باید از لایه مخصوصی پوشیده شده باشد تا ورزشكاران با كمك آن بتوانند اقدام به صعود كنند.

تهران/س.ر/1275
۰ نفر