۳۰ بهمن ۱۳۹۰، ۱۳:۲۵
کد خبر: 30825398
T T
۰ نفر

بجنورد - رييس سازمان ثبت احوال از امضاي تفاهمنامه اي بين اين سازمان و شركت پست ايران با هدف گسترش خدمات ثبت احوال در مناطق روستايي كشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، 'محمد ناظمی اردكانی' روز یكشنبه در آیین بهره برداری از نخستین دفتر پیشخوان خدمات دولت در بخش ثبت احوال در بجنورد، گفت: اجرای این تفاهمنامه در آینده نزدیك از طریق دفاتر آی سی تی روستایی عملیاتی خواهد شد.

وی اظهار داشت: سازمان ثبت احوال برای ارایه خدمات به روستاییان، دوره های آموزش آشنایی كاركنان دفاتر آی سی تی با خدمات ثبت احوال را در دستور كار خود قرار داده است.

وی گفت: راه اندازی دفاتر پیشخوان خدمات دولت برای گسترش ارایه خدمات ثبت احوال بتدریج و با نظارت بیشتر این سازمان انجام خواهد شد.

ناظمی اردكانی افزود: تاكنون 120 دفتر پیشخوان خدمات دولت در بخش ارایه خدمات ثبت احوال در شهرهای پرجمعیت و بزرگ كشور راه اندازی شده است.

مدیركل حوزه فناوری اطلاعات استانداری خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: اكنون 151دفتر پیشخوان خدمات دولت در مناطق روستایی و 52 دفتر پیشخوان خدمات دولت در مناطق شهری در این استان فعالیت دارند.

'مصیب عنابستانی' اظهار داشت: دفاتر فعال پیشخوان خدمات دولت در استان با اضافه شدن خدمات ثبت احوال طرح خدمات این دفاتر به ساكنان استان به 102 مورد افزایش یافته است.

وی گفت: خدمات قابل ارایه از سوی دفاتر پیشخوان خدمات دولت در استان شامل حمل و نقل و پایانه ها، شهرداری، خدمات درمانی، شركت توزیع برق و ثبت احوال استان است.

وی با اشاره به اینكه نیمی از جمعیت خراسان شمالی در روستاها سكونت دارند، از مدیران دستگاههای استان خواست از ظرفیت دفاتر پیشخوان دولت برای ارایه خدمات به روستاییان به منظور كاهش اتلاف وقت و هزینه آنان استفاده كنند.

عنابستانی، از برنامه ریزی برای استفاده از توان دفاتر پیشخوان دولت برای نوبت دهی پزشكان به بیماران بویژه روستاییان استان در آینده نزدیك خبر داد و افزود: با اجرای این طرح مشكلات روستاییان برای استفاده از خدمات درمانی به حداقل ممكن خواهد رسید. ك/2

623/626