۳۰ بهمن ۱۳۹۰، ۱۲:۵۷
کد خبر: 30825333
T T
۰ نفر

تهران - معاون اول رييس جمهوري گفت : ما بايد زبان فارسي را كه شيريني و حلاوت آن در زبان هاي ديگر نمونه ندارد پاس بداريم .

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا ، محمد رضا رحیمی روز یكشنبه در مراسم بهره برداری از دو دستاورد شبكه ملی اطلاعات در وزارت ارتباطات و فناروی اطلاعات افزود : بسیاری از افراد غیر فارسی زبان از زبان فارسی حمایت می كنند و این در حالی است كه این زبان در بین خودمان در حال كم رنگ شدن است .

وی اظهار داشت : صدا و سیما ،تلفن همراه و اینترنت از جمله عواملی است كه امروز در زبان فارسی اختلال ایجاد كرده است .

رحیمی در ادامه اظهار داشت : خوشیختانه امروزه ارتباطات و فناوری توانسته است در عرصه بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی و همچنین ارتباطات بین جوامع پل عظیمی ایجاد كند .

وی گفت : در گذشته در زمینه درمان ما با 2 تا 3 نوع دارو و یك پزشك پاكستانی سرو كار داشتیم در حالی كه امروزه فناوری ،زمینه پزشكی از راه دور را فراهم كرده است .

رحیمی ادامه داد: همچنین در عرصه ارتباطات نیز شرایط به گونه ای فراهم است كه در هر لحظه انسان اراده كند می تواند با هر كشوری كه بخواهد ارتباط برقرار كند .

معاون اول رییس جمهور اظهار داشت : امروزه به بركت انقلاب ،امام و رهبر معظم انقلاب انواع خدمات دولت جمهوری اسلامی پراكنده شده است و این گونه خدمات ابتدا و انتها ندارند و تمام این اقدامات برای خدمت به انسانیت است .

وی گفت :ارتباطات كه مسئول آن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است ، روابط بین انسانها را باهم پیوند می زند ؛ روابطی كه بی انتهاست و به همین دلیل خدمت رسانی به بشریت نامحدود است .

رحیمی افزود : متاسفانه امروزه برخی از ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تجارت و یا آزار یكدیگر، ضربه زدن به زندگی افراد و آدم كشی استفاده می كنند .

وی تاكید كرد : جمهوری اسلامی ایران باید بتواند الگویی صحیح برای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد و این مسیری كه ما در پیش گرفته ایم .

وی در ادامه با گلایه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمینه نامگذاری برخی موسسات و وزارتخانه ها گفت : همین امروز وزیر بهداشت برای سخنرانی در پشت تریبون ایستاد و نتوانست نام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را به درستی بیان كند و فقط وزیر ارتباطات توانست نام وزارتخانه را درست ادا كند ؛این موضوعی است كه باید نمایندگان و مسئولین با جدیت توجه داشته باشند .

رحیمی افزود: ایران هشت سال درگیر جنگ تحمیلی بود كه در این جنگ زیر ساخت های تخریب شد و بعد از آن با تحریم مواجه شد اما ما با تلاش و جدیت توانستیم به اهدافمان برسیم و جزو كشور های مطرح در دنیا باشیم به گونه ای كه در بحث نانو و هسته ای از رتبه 52 به رتبه 12 ارتقا، یافتیم .

علمی **9014**1354
۰ نفر