۲۸ بهمن ۱۳۹۰، ۱۵:۰۱
کد خبر: 30822215
T T
۰ نفر

شهرري_ امام جمعه شهرستان ري گفت: حماسه حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن امسال در 12 اسفند هم تكرار خواهد شد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ری افزود: در نظرسنجی های به عمل آمده در مورد راهپیمایی روز 22 بهمن امسال، حضور مردم به مراتب بیشتر از سالهای گذشته بود.

خطیب جمعه شهرستان ری با بیان این كه سرمایه های یك كشور سلاحهای نظامی نیستند بلكه مردم بصیر و همیشه در صحنه هستند، از مسوولین خواست تا قدر این سرمایه عظیم مردمی را بدانند و شب و روز در خدمت این مردم باشند.

وی در مورد انتخابات پیش رو در 12 اسفند گفت: ما امروز نیاز به تبلیغ انتخابات نداریم چرا كه مردم گوش به فرمان مقام معظم رهبری در این انتخابات شركت می كنند.

وی افزود: امروز ما نیاز به اخلاق انتخاباتی داریم و نباید شاهد باشیم كه عده ای برای این كه خود را مطرح كنند، دیگران را سركوب كنند.

حجت الاسلام شاهچراغی در مورد شاخصه مهم كاندیداهای مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید به كسی رای بدهیم كه دشمنان نظام مانند آمریكا و صهیونیسم از آمدن آنها به مجلس شاد نشوند و همچنین كسانی كه در فتنه سال 88 آب به آسیاب دشمن ریختند و نیز كسانی كه در جریان انحرافی از پشت خنجر به رهبری زدند، نباید به مجلس راه پیدا كنند.

خطیب نماز جمعه شهرستان ری همچنین در مورد سالگرد انقلاب در بحرین گفت: اكنون حدود یكسال است كه این كشور به یك زندان بزرگ تبدیل شده و آل خلیفه به پشتیبانی آمریكا و رژیم آل سعود از هیچ ظلمی به مردم بحرین دریغ نكردند.

وی به سیاست یك بام و دوهوای عربستان سعودی در مورد سوریه اشاره كرد و گفت: دولت عربستان با سرمایه های نفتی خود سعی دارد مخالفین دولتهای یمن و بحرین را سركوب كند ولی در مورد سوریه، سیاست مخالفت با دولت و حمایت از مخالفین دولت را در پیش گرفته است.

حجت الاسلام شاهچراغی در ادامه با اشاره به جریان مقاومت در فلسطین در مورد سازش بین حماس و محمود عباس گفت: وی یك مهره آمریكایی و صهیونیستی است و مسوولین مقاومت مانند خالد مشعل و اسماعیل هنیه نباید با او سازش كنند.

وی دیدار اسماعیل هنیه با مقام معظم رهبری را در این مورد موثر خواند و گفت : طبق توصیه ای كه رهبری به نخست وزیر منتخب فلسطین داشتند این توطئه سازش حماس با محمود عباس خنثی شد.

وی افزود: مسوولین حماس بدانند تا زمانی كه روحیه مقابله و مخالفت با سازشكاران و دشمنان مردم فلسطین را داشته باشند، محبوب ملت فلسطین هستند.

امام جمعه شهرستان ری همچنین با اشاره به 4 اسفند سالروز انفجار حرمین عسكریین به دست عده ای ملحد و كافر گفت: قبور ائمه در قلب مردم است و دشمنان بدانند كه اگر این قبور را خراب كنند، مردم بهتر از گذشته آنها را می سازند و این اعمال دشمنان جز خفت و خاری در دنیا و آخرت برای آنها نتیجه ای نخواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه در حادثه هواپیمایی كه به دست رژیم بعثی به شهادت رسیدند، گفت: از جمله این شهدا شهید محلاتی بود كه به همین مناسبت این روز را روز روحانیت نام گذاشتند.

1417/699
۰ نفر