۲۵ بهمن ۱۳۹۰، ۱۶:۳۶
کد خبر: 30817628
T T
۰ نفر

10 هزار واحد خون نادر در ايران شناسايي شد

۲۵ بهمن ۱۳۹۰، ۱۶:۳۶
کد خبر: 30817628

تهران - رئيس آزمايشگاه رفرانس ايمونوهماتولوژي گفت : در سال جاري 10 هزار واحد خون نادر بررسي و شناسايي شد كه از كارهاي بسيار ارزشمندي است .

به گزارش وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی ،مصطفی مقدم در تشریح فعالیت های جدید و پیشرفت های آزمایشگاه رفرانس ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون افزود : ایجاد بانك اطلاعاتی اهداكنندگان خون نادر با ذخیره اطلاعاتی بیش از 350 نفر و افزایش بیش از صد در صدی ذخیره خون های نادر از اقداماتی انجام شده است .

وی اظهار داشت : آزمایش خون های اهدایی درخواست شده از پایگاه های مختلف انتقال خون كشور برای بررسی و شناسایی خون های نادر به تعداد 10 هزار واحد در سال از كارهای بسیار ارزشمندی بود كه در سال جاری به انجام آن موفق شدیم.

مقدم افزود: شناسایی مواردی از خون های بسیار نادر همانند چهار مورد خون گروه بمبئی در تهران و شهرستان ها، دو مورد خون گروه 'چلانو منفی' و یك مورد گروه خونی 'لوتران منفی' از دیگر اقداماتی بود كه این آزمایشگاه برای غنی تر كردن بانك ذخیره خون های نادر انجام داده است.

وی در بیان اهمیت و فایده اقدامات ذكر شده در سال 90 گفت: آماده سازی خون های نادر ذخیره شده در بخش انجماد برای بیماران متقاضی از جمله گروه خون بمبئی و ارسال آن با استان های خراسان رضوی، یزد، مازندران، آذربایجان شرقی و فارس و نجات جان این بیماران، هم مایه افتخار و هم باعث دلگرمی و رضایت قلبی ما بود كه با این اقدامات توانستیم جان بیمارانی را كه به این خون ها نیاز داشتند نجات بدهیم.

رئیس آزمایشگاه رفرانس ایمونوهماتولوژی در پایان افزود: به منظور قدردانی از اهدا كنندگان خون نادر، لوح آموزشی و پلاك شناسایی برای آنان در نظر گرفته شده است كه به منظور تجلیل از این افراد این لوح ها تقدیم اهداكنندگان می شود.

علمی ****1354**1544
۰ نفر