۲۵ بهمن ۱۳۹۰، ۱۳:۳۵
کد خبر: 30817101
T T
۰ نفر

مشهد_ سخنگو شهرداري مشهد گفت : بيشتر پروزه هاي مصوب هيات دولت در زمينه هاي شهري اجرا شده است .

علی حامد مقدم روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: تخصیص 650 دستگاه اتوبوس از محل سازمان همیاریهای و شهرداریهای كشور یكی از مصوبات سفر اول هیات دولت بود كه همه این تعداد اتوبوس به شهرداری اختصاص یافته است.

وی اظهارداشت : بهسازی مبادی ورودی شهر مشهد به مبلغ 20 میلیارد ریال از دیگر مصوبات دوره اول سفر هیات دولت در رابطه با شهرداری مشهد می باشد كه این مهم انجام شده و اعتبار آن به طور كامل دریافت شده است.

وی همچنین از تكمیل ترمینال مسافربری مشهد به عنوان یكی دیگر از مصوبات یاد كرد و ادامه داد: قرار بود در این زمینه 50 میلیارد ریال بصورت وام پنج ساله از طریق فاینانس و 20 میلیارد ریال بصورت ریالی پرداخت شود كه مبلغ 20 میلیارد آن تامین و پرداخت گردیده است.

حامد مقدم، اجرای پروژه های عمرانی در مناطق كم برخوردار را یكی دیگر از این مصوبات هیات دولت ذكر كرد و ادامه داد: در این رابطه قرار بود 50 میلیارد ریال توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و 50 میلیارد ریال دیگر هم از محل اعتبارات حمل و نقل در اختیار شهرداری قرار گیرد كه تنها از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری مبلغ مذكور در اختیار شهرداری قرار گرفته است .

وی با بیان اینكه این مصوبه شامل بهسازی معابر و جمع آوری آبهای سطحی و ساخت زمین ورزشی و غیره در مناطق كم برخوردار می باشد، بیان كرد: تا كنون این پروژه 35 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است.

حامد مقدم گفت: براساس یكی از مصوت این دوره از سفرها قرار بود كه استانداری خراسان رضوی تدبیری را اتخاذ كند كه محدوده قانونی شهر مشهد و خدمات شهرداری به این محدوده افزایش یابد كه در این رابطه باید شهرداری با همكاری مسكن و شهرسازی اقدام به ساختن پارك و كتابخانه در این مناطق می كردند.

وی با بیان اینكه تاكنون رقمی از سوی استانداری برای این مهم اختصاص نیافته است، اظهار داشت: با این وجود، شهرداری مشهد اقدام به ساخت كتابخانه و پارك در مناطق مذكور كرده است.

وی به موضع تامین بدهی قطار شهری به گمرك به عنوان یكی دیگر از مصوبات اشاره كرد و ادامه داد: حداكثر مبلغ پرداخت این بدهی 26 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده كه 21 میلیارد و 500 میلیون ریال آن پرداخت گردیده كه از نظر ما این مصوبه بصورت كامل اجرا شده است.

وی در رابطه با صدور مجوز انتشار اوراق مشاركت شهرداری جهت طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده این شهر نیز گفت: قرار است بخشی از این اوراق 29 بهمن و بخشی دیگر ششم اسفند ارائه شود.ك/3

7491/659