۲۲ بهمن ۱۳۹۰، ۱۶:۳۰
کد خبر: 30812403
T T
۰ نفر

بزرگترين كمك دشمن به ايران، وضع تحريم هاست

۲۲ بهمن ۱۳۹۰، ۱۶:۳۰
کد خبر: 30812403

اصفهان - يك كارشناس شركت برق منطقه اي اصفهان با اشاره به نقش تحريم ها در زمينه بروز خلاقيت هاي متخصصان داخلي در زمينه توليد، انتقال و توزيع برق، افزود: بزرگترين كمك دشمن به ايران، وضع تحريم هاست.

'رضا نامجو' روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهارداشت: از مهمترین بركات تحریم ها در زمینه برق تولید و ساخت 126 قطعه از تجهیزاتی است كه اجازه ورود آن را به ما نمی دادند.

وی گفت: هر چند تحریم ها سختی هایی برای كشور به همراه دارد ولی منجر به شكوفایی استعدادهای كارشناسان داخلی در راستای قطع وابستگی شد.

مدیرروابط عمومی شركت برق منطقه ای اصفهان افزود: در بخش توزیع نیز طرح ها و نوآوری هایی برای ارائه خدمات بهتری در زمینه مشتركین تجاری و خانگی از سوی متخصصان داخلی ارائه شده است.

وی گفت: در زمینه تولید ظرفیت اسمی نیروگاه های استان اصفهان قبل از انقلاب 350 مگاوات بود كه در سال 90 این میزان به 5860مگاوات رسیده است.

نامجو گفت: فروش انرژی به مشتركین تا سال 57 تنها 992 میلیون كیلو وات ساعت بود كه امروز این میزان به 18میلیارد و 564 میلیون كیلو وات ساعت رسیده است.

وی با بیان اینكه تعداد مشتركان این شركت تا سال 57 تنها 247هزار مورد بود، گفت: در سال 90 تعداد مشتركان ما بالغ بر دو میلیون و 256هزار نفر رسیده است.

مدیرروابط عمومی شركت برق منطقه ای اصفهان افزود: حد اكثر بار همزمان قبل از انقلاب 254مگاوات بود كه این میزان بعد از انقلاب به چهار هزار و460 مگاوات رسیده است.

وی اضافه كرد: در بخش انتقال نیز طول خطوط انتقال و توزیع هزار و 479 كیلومتر بود كه در زمان حاضر به 866هزار و 803 كیلومتر رسیده است.

نامجو ادامه داد: تعداد ایستگاههای انتقال و توزیع قبل از انقلاب تنها 27 ایستگاه بود در حالی كه امروز 160 ایستگاه شده است.

وی گفت: در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی 47 پروژه مهم و زیر بنایی شركت برق منطقه ای اصفهان با اعتباری بالغ بر 204 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

مدیر روابط عمومی شركت برق منطقه ای اصفهان هدف از شركت در نمایشگاه فجر را بیان دستاوردهای این شركت در زمینه تولید،انتقال و توزیع برق در 33 سال بعد از انقلاب عنوان كرد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه تولیدات و تجهیزات ابداعی متخصصان و كارشناسان داخلی در زمینه های مختلف در شركت های مدیریت تولید برق اصفهان و شركت های مدیریت تولید برق شهید منتظری به نمایش گذاشته شد.

در نمایشگاه دهه فجر استان اصفهان، دستگاه های اجرایی این استان دستاوردهای خود را از 19 تا 21 بهمن ماه جاری در محل شركت نمایشگاههای بین المللی اصفهان برای بازدید عموم به نمایش گذاشتند كه مورد استقبال مردم این استان قرار گرفت.

7134/1011