۲۱ بهمن ۱۳۹۰، ۱۶:۲۱
کد خبر: 30810710
T T
۰ نفر

تهران - ' سرگئي ريابكوف 'معاون وزير امور خارجه سوريه تصريح كرد كه غربي ها در تشديد بحران سوريه نقش دارند و مخالفان نيز مسئول ادامه خشونت ها در اين كشور هستند .

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه ، ربابكوف تاكید كرد كه كشورهای غربی با تحریك مخالفان سوری در حقیقت شریك آنان در این اعمال بوده و در تشدید بحران كنونی این كشور نقش آفرینی می كنند .

این مقام روس كه در حال حاضر برای دیدار از كلمبیا به این كشور سفر كرده ، افزود : مقامات سوری آمادگی خود را برای برگزاری همه پرسی در خصوص قانون جدید و همچنین برگزاری انتخابات اعلام كرده اند اما مخالفان دولت این اقدامات دولت را نادیده گرفته و به فعالیت های خود ادامه می دهند ، در نتیجه باید گفت كه آنان با مخالفت با انجام مذاكره با مقامات دولتی ، مسئولیت ادامه خشونت ها و خونریزی ها رابر عهده دارند .

ریابكوف با رد كردن انتقادات برخی كشور ها از روسیه به دلیل وتو كردن پیش نویس قطعنامه ضد سوری در شورای امنیت ، گفت : برخی می خواهند روسیه را مسئول ادامه خشونت ها در سوریه معرفی كنند اما این دروغی آشكار است و مسئولیت این خشونت ها با كسانی است كه دارای نفوذ در میان مخالفان اند اما از آنان نمی خواهند بر سر میز مذاكره حاضر شوند و شروع به گفت و گو با دولت كنند .

گفتنی است سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز پس از دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دمشق گفته بود كه نظام حاكم بر سوریه آمادگی دارد كه با مخالفان مذاكره كند و به زودی زمانی برای برگزاری همه پرسی در خصوص قانون جدید اعلام خواهد شد .

مترجمام ** 2041 ** 3404