۱۹ بهمن ۱۳۹۰، ۱۶:۳۱
کد خبر: 30807337
T T
۰ نفر

اراك- معاون سياسي و امنيتي استانداري استان مركزي گفت: كيفيت بخشي، اصلاح و ارتقا الگوي تغذيه از نكات مهم در افزايش ضريب امنيت غذايي محسوب مي شود.

به گزارش ایرنا 'ابوالقاسم نصرالهی' چهارشنبه در مراسم افتتاحیه چهارمین همایش ملی حبوبات ایران افزود: اصلاح گونه های غذایی متناسب با سلامت و همخوان با شرایط زیست محیطی و ارتقا فرهنگ استفاده از محصولات غنی شده و با كیفیت در بین مردم باید در اولویت برنامه های جهاد كشاورزی باشد.

وی اظهار كرد: ایجاد شرایط ترغیبی و تشویقی و حركت سریع به سمت تثبیت جایگاه تولیدات كشاورزی با كیفیت مطلوب از مسائل پایه ای است كه برای حضور محصولات كشاورزی ایران در رقابت های جهانی محور می باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان مركزی عنوان كرد: باید در كنار تولید كمی، برنامه های افزایش كیفیت محصولات غذایی نیز مورد توجه قرار گیرد.

نصرالهی ادامه داد: استان مركزی به عنوان یكی از قطب های مهم صنعتی و كشاورزی كشور، پیشرفت های قابل قبولی را طی سال های گذشته در این عرصه ها داشته است.

وی خاطر نشان كرد: پرداختن به الگوهای علمی و تخصصی و آگاهی از آخرین تحقیقات و دستاوردهای كشاورزی باعث ارتقا جایگاه اقتصادی و تجاری تولیدات زراعی و باغی می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان مركزی افزود: از بخش های مهم پدافند غیر عامل، پرداختن به اهمیت امنیت غذایی و تولیدات كشاورزی است كه باید به عنوان یكی از زیر ساخت های عمده در برنامه ریزی ها به آن توجه كرد.

رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان مركزی بیان كرد: توسعه منابع انسانی و ارتقا كارایی و بازدهی اقتصادی و تسهیل روابط تجاری از اركان اصلی آمایش سرزمینی است كه بخش تحقیقات نقش مهمی در حوزه كشاورزی دارد.

'عباس مظفری' اظهار كرد: از محورهای مهم توسعه منابع انسانی ارتقا سطح آموزش، پژوهش و تربیت افرادی با انگیزه و مسوولیت پذیر است.

وی عنوان كرد: در بخش ارتقا كارایی، توجه به هم افزایی مزیت های حوزه های مختلف، نوسازی صنعت كشاورزی به تناسب منابع و حركت به سمت تولید ارگانیك و محصولات سالم از محورهای كلیدی تحقیقات كشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان مركزی توضیح داد: تعداد مقالات ارسال شده به این همایش نسبت به سال گذشته دو برابر شده است و این مهم نشان از اشتیاق و پیگیری دانشجویان، فارغ التحصیلان و كارشناسان بخش كشاورزی در ارتقا جایگاه علمی این حوزه دارد.

مظفری تاكید كرد: استقبال زیاد دانشگاهیان و فارغ التحصیلان كشاورزی از مجامع علمی و پژوهشی قابل تحسین و تقدیر است و این مهم زمینه ساز ظهور نبوغ جوانان و فرهیختگان كشور است.

وی خاطر نشان كرد: استان مركزی با توجه به اینكه یك و هشت دهم مساحت و سه و سه دهم سطح زیر كشت كل كشور را دارد پیشینه و دارای رتبه مطلوبی در زمینه های مختلف تولیدی و صادراتی است.

رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان مركزی یادآور شد: این استان با كسب رتبه های سوم در تولید لوبیا، پنجم در جو و هشتم در تولید گندم جایگاه مطلوبی را به خود اختصاص داده است كه نشان از كارآمدی نظام كشاورزی است.

مظفری اضافه كرد: ركورد تولید گندم آبی در استان مركزی 11 هزار و 700 تن در هر هكتار است كه میانگین آن در بین كشاورزان چهار تن در هكتار می باشد.

وی تشریح كرد: استان مركزی در تولیدات كشاورزی استعدادها و پتانسیل های خوبی را دارا می باشد كه تجهیز، نوسازی، اصلاح ساختار و توسعه فناوری از عوامل مهم دستیابی به عملكردی با كیفیت و كمیت بیشتر است.

رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان مركزی گفت: این استان به لحاظ مقدار تولید و دستاوردهای كمی جایگاه خوبی را داشته و هم اكنون توجه بیشتر به موضوعات كیفی باید در دستور كار تولیدكنندگان و بهره برداران كشاورزی قرار گیرد.

مظفری اظهار كرد: تولید محصولات فاقد سم و كود و ارگانیك از برنامه های مهم كشور در بخش كشاورزی است كه با ارتقا دانش روز و استفاده از دستاوردهای جدید عملی می شود.ك/2

8149/507