۱۹ بهمن ۱۳۹۰، ۱۶:۲۲
کد خبر: 30807305
T T
۰ نفر

مردم اروپا در معرض خطر فقر و بيكاري قرار دارند

۱۹ بهمن ۱۳۹۰، ۱۶:۲۲
کد خبر: 30807305

تهران-آمار و ارقام نشان مي دهد كه حدود يك چهارم ساكنان قاره سبز در معرض خطر فقر و از دست دادن شغل هايشان قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروكسل، با ادامه بحران اقتصادی در اروپا و منطقه یورو، گزارش ها حاكی از بدتر شدن وضعیت اقتصادی مردم این قاره است.

آمار نشان می دهد كه حدود یك چهارم ساكنان اروپا در معرض فقر قرار دارند و این میزان در كشورهای اروپای مركزی بیشتر است.

مركز آمار اروپا موسوم به 'یورواستات' Eurostat ضمن انتشار این آمار، اعلام كرد: در حال حاضر فقر و بیكاری بیش از هر چیزی اروپا را تهدید می كند و سران اتحادیه اروپا باید هر چه زودتر چاره ای برای این مشكل بیاندیشند.

مركز اروپا ضمن ابراز نگرانی از افزایش فقر میان خانواده های اروپایی، هشدار داد كودكان و سالخوردگان از هر زمان دیگر نیاز به حمایت های بیشتر دولت های اروپایی دارند.

در گزارش سازمان آمار اروپا آمده است: در سال گذشته میلادی، 115 میلیون نفر معادل حدود 24 درصد كشورهای عضو اتحادیه اروپا در معرض فقر بودند كه با توجه به ادامه بحران اقتصادی، انتظار می رود این رقم در سال 2012 افزایش یابد.

بر اساس این آمار، 42 درصد مردم بلغارستان، 41 درصد مردم رومانی، 37 درصد مردم لتونی، 14درصد مردم جمهوری چك، 15 درصد مردم سوئد و هلند و 17 درصد مردم فنلاند و لوكزامبورگ سال گذشته میلادی در معرض فقر و از دست دادن شغل هایشان قرار داشتند.

در این میان سهم آلمان 19 و هفت دهم درصد و سهم فرانسه 19 و سه دهم درصد بود اما پیش بینی می شود در سال جاری میلادی آمار فقر و بیكاری در فرانسه بیشتر از سال گذشته باشد.

بر اساس این گزارش، مردم یونان بیش از سایر كشورهای اروپایی در معرض خطر فقر قرار دارند و نظرسنجی ها نشان می دهد كه بیشتر آنها به آینده اقتصادی كشورشان خوشبین نیستند.

گفتنی است شماری از جوانان خشمگین یونانی كه از دخالت كشورهای اروپایی بویژه آلمان در امور داخلی كشورشان به تنگ آمده اند، دیروز سه شنبه پرچم این كشور را به آتش كشیدند. تظاهركنندگان كه پارچه نوشته هایی در اعتراض به اجرای طرح ریاضت اقتصادی در كشورشان در دست داشتند، شعارهایی علیه سران اتحادیه اروپا و آلمان سر می دادند.

تظاهركنندگان یونانی سران اتحادیه اروپا را 'دزد' لقب دادند و خواستار خروج كشورشان از منطقه یورو شدند. تظاهركنندگان یونانی تاكید كردند كشورشان را به آلمان نمی فروشند.

مترجمام**9041**1423