۱۸ بهمن ۱۳۹۰، ۱۶:۲۹
کد خبر: 30804899
T T
۰ نفر

تهران - جشنواره تئاتر فجر در بخش جنبي جشنواره، ميزبان پرده خواني با موضوع پيروزي انقلاب اسلامي ايران و با هنوان 'فجر محمد(ص)' است كه همه روزه پيش از اجراي نمايش هاي صحنه اي در يكي از تالار هاي جشنواره سي ام تئاتر فجر براي عموم علاقمندان اجرا مي شود.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا،‌ پرده خوانی انقلاب اسلامی ایران شب گذشته، (دوشنبه 17 بهمن ماه) در سالن اصلی تئاتر شهر و در دو نوبت اجرا و مورد استقبال علاقه مندان قرار گرفت.

به خاطر همزمانی این رویداد با میلاد رسول اكرم(ص)، این مراسم پرده خوانی با محور ظهور اسلام آغاز شده و در ادامه به دوران با شكوه انقلاب اسلامی ایران اشاره داشت؛ بر همین اساس این پرده خوانی 'فجر محمد (ص)' نام گذاری شده بود.

پرده ای كه ابوالفضل ورمزیار، از آن روایت می كرد اختصاصا برای اجرا در سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر طراحی شده است و برای نخستین بار باز شده است.

ورمزیار درباره خصوصیات این پرده گفت: كار طراحی این پرده به عهده فرشید و آرش لطفی بوده است. در طراحی آن تلاش شده روشی مدرن به همراه مؤلفه های كهن به كارگرفته شود تا مخاطب جشنواره بتواند با آن ارتباط برقرار كند.

او همچنین درباره شاعرانی كه پرده را از اشعار آن ها می خواند گفت: جنتی عطایی، الهامی كرمانشاهی و حتی فردوسی از شاعرانی هستند كه از اشعار آن ها استفاده كرده ایم.

پرده خوانی 'فجر محمد(ص)' تا پایان سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در سالن های محل برگزاری این رویداد و در میان اجرا ها به صحنه می رود.

سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری رحمت امینی تا 22 بهمن ماه در تهران بر پا است.

فراهنگ**ا.خ**1588
۰ نفر