۱۶ بهمن ۱۳۹۰، ۱۴:۱۷
کد خبر: 30800081
T T
۰ نفر

چابهار- امام جمعه اهل سنت كنارك گفت: انقلابها و خيزشهاي مردم منطقه نتيجه وحدت ميان مسلمانان شيعه و سني در برابر حكومتهاي وابسته است.

مولوی 'اسماعیل آذین' روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا باگرامیداشت هفته وحدت و تبریك تقارن این هفته با دهه فجر، افزود: هفته وحدت تجلی انسجام همه جانبه و قدرت جهان اسلام در مقابل نظام سلطه و طاغوتیان است.

وی اظهارداشت: شیعه و سنی یك پیكره واحد از امت اسلامی هستند كه انسجام و اتحاد آنها، دشمنان و استكبار را درمانده كرده است.

وی با بیان اینكه حفظ و تقویت وحدت جهان اسلام، از آرمانهای امام راحل و رهبرمعظم انقلاب اسلامی است، افزود: استكبار جهانی درصدد ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی و در دست گرفتن سرنوشت مسلمانان است اما ملل مسلمان اعم از شیعه و سنی باید با الگو پذیری از ملت ایران با هوشیاری و بصیرت این توطئه دشمنان را خنثی كنند.

مولوی آذین با بیان اینكه خداوند در قرآن و در روایات متعدد مسلمانان را بارها به حفظ اتحاد و انسجام دعوت كرده است، گفت: اتحاد كفار علیه مسلمانان بسیار تعجب آور است.

امام جمعه اهل سنت كنارك اظهارداشت: مادامی كه مسلمانان وحدت داشته و در مسیر اسلام ناب محمدی (ص) حركت كنند، بر اساس وعده الهی پیروزی نصیب آنان خواهد شد.

مولوی آذین؛ پیروزی اسلام در مقابل دشمنان را در گرو داشتن اتحاد همه مذاهب و فرق اسلامی دانست و گفت: دشمن باآگاهی ازاین مهم، همواره در صدد ایجاد اختلاف و تفرقه میان مذاهب اسلامی بخصوص شیعه و سنی است. ك/3

2482/588 / 653

سرخط اخبار استان‌ها