۹ بهمن ۱۳۹۰، ۲۰:۲۸
کد خبر: 30787223
T T
۰ نفر

كاشان - دبير كانون هماهنگي دانش و صنعت فرش ايران از راه‌اندازي موزه ملي طرح و نقشه فرش در كاشان خبر داد.

به گزارش ایرنا، به نقل از گزارش روز یكشنبه پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه كاشان 'حمیدرضا مومنیان' اظهار داشت: بر اساس تفاهمنامه با اداره كل میراث فرهنگی استان اصفهان، خانه تاریخی 'باكوچی' محل تولد و پرورش شاعره 'سپیده كاشانی' كه به دانشگاه كاشان واگذار شده، به موزه فرش تبدیل می‌شود.

رییس پژوهشكده فرش دانشگاه كاشان، اعتبار پیش‌بینی‌ شده برای تامین تجهیزات این موزه را حدود شش میلیارد ریال ذكر كرد.

وی افزود: طبق توافقات انجام شده با معاونت فناوری ریاست جمهوری، در صورت تخصیص اعتبار این موزه نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تالار گفت و گو برای برگزاری نشست‌های تخصصی، كتابخانه و برگزاری نمایشگاه‌های دوره‌ای و مناسبتی را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این موزه برشمرد.

وی گفت: در این موزه نمایشگاه دایمی طرح و نقشه‌های قدیمی فرش، از طراحان و نقاشان سراسر كشور نیز ارایه می‌شود.

دبیركانون هماهنگی دانش و صنعت فرش ایران خاطر نشان كرد: در این موزه همچنین كارگاه‌های آموزشی، مرمت نقشه فرش و طراحی نیز برگزار خواهد شد.

مومنیان افزود: ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی، توسعه مهارت نیروی كار، افزایش تولید و ارزش افزوده و ارتقای سهم صادرات فرش از جمله هدف های كانون هماهنگی دانش و صنعت فرش ایران است.

وی ابراز امیدواری كرد كه با تدوین نقشه راه كانون هماهنگی دانش و صنعت فرش ایران كه در دو بخش استراتژی فرش دستباف و فرش ماشینی آماده شده زمینه‌های تحول در نظام فرش كشور فراهم آید.

1724/562/607
۰ نفر