مشهد-مدير شعب بانك سپه استان خراسان رضوي گفت: در سالهاي 89 و 90 بالغ بر 50 ميليارد ريال تسهيلات خود اشتغالي و مشاغل خانگي از سوي اين بانك به متقاضيان پرداخت شده است.

سعید عسكری روز یكشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود:در سال 89 بالغ بر 37 میلیارد و 510 میلیون ریال و از ابتدای امسال تا كنون بیش از 12 میلیارد و 115 میلیون ریال تسهیلات خوداشتغالی و بالغ بر 1610 میلیون ریال نیز تسهیلات به بخش مشاغل خانگی پرداخت كرده تا زمینه ساز ایجاد فرصتهای شغلی و بالا رفتن سطح رفاه مردم استان گردد.

وی با اشاره به حمایت های صورت گرفته از بخش كشاورزی نیز گفت:در راستای حمایت از این بخش مولد و ارزش آفرین، بانك سپه استان بالغ بر 88 میلیارد و 88 میلیون ریال به باغات و گلخانه های استان تسهیلات پرداخت كرده است.

او در ادامه به تشریح بخشهای مختلف بهره مند از تسهیلات قرض الحسنه این بانك پرداخت و گفت: زوج های جوان استان طی سال 89 بالغ بر 163 میلیارد و 829 میلیون ریال و در 10 ماه سالجاری بیش از 290 میلیارد و 528 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه دریافت كرده اند.

مدیر شعب بانك سپه استان خراسان رضوی گفت: میزان تسهیلات پرداختی طی سال جاری در بخش قرض الحسنه ازدواج 77 درصد، درمان بیماری 119 درصد و رفع نیازهای ضروری 177 درصد رشد داشته است كه بیانگر توجه به رفع نیازهای ضروری مردم استان در قالب اجرای عقود اسلامی است.

وی در ادامه با بیان اینكه تا كنون بیش از یك هزار و 829 میلیارد ریال به بخشهای مولد استان در قالب طرح های زود بازده تسهیلات پرداخت شده است، گفت: از جمع تسهیلات مذكور یك هزار و 404 میلیارد ریال به بخش صنعت و معدن­، 43 میلیارد ریال به بخش كشاورزی، 27 میلیارد ریال به بخش خود اشتغالی، 35 میلیارد ریال به بخش گردشگری استان و 49 میلیارد ریال نیز به بخش خدمات توسط بانك سپه استان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر شعب بانك سپه استان خراسان رضوی با بیان اینكه با تسهیلات پرداختی بانك سپه به بنگاههای زود بازده بیش از 10 هزار و 542 فرصت شغلی جدید ایجاد شده است، اظهار داشت: این اقدام در راستای استراتژی اصلی بانك سپه كه كمك به بخشهای مولد و اشتغالزا است صورت گرفته و با قدرت در عرصه كلان اقتصادی ادامه پیدا خواهد كرد.

وی گفت: این بانك در جهت كمك به نوسازی مسكن روستائیان طی سال جاری با تلاشهای صورت گرفته بالغ بر 758 میلیون ریال تسهیلات به منظور نوسازی و بهسازی مسكن روستایی به این قشر زحمتكش پرداخت كرده است.

مدیر شعب بانك سپه استان خراسان رضوی گفت: همچنین بالغ بر 97 میلیارد و 340 میلیون ریال تسهیلات به تعاونی های مولد استان تسهیلات پرداخت شده است كه از این میزان بالغ بر 12 میلیارد و 350 میلیون ریال به تعاونی های معرفی شده توسط اداره تعاون استان و 84 میلیارد و 995 میلیون ریال نیز به تعاونی های كشاورزی استان تسهیلات پرداخت شده است.

عسكری با اشاره به تسهیلات پرداخت شده در زمینه بازسازی بافت­های فرسوده گفت:با توجه به اهمیت موضوع، این بانك در سال جاری تاكنون بالغ بر 34 میلیارد و 661 میلیون ریال تسهیلات به منظور بازسازی بافت های فرسوده پرداخت كرده است.

این مسوول با بیان اینكه تعداد دستگاههای كارت خوان (POS) بانك سپه از یك هزار و 400دستگاه در سال89 به 13 هزار دستگاه در سال 90 افزایش یافته است،اظهارداشت: با اضافه شدن 11 هزار و 600 دستگاه كارت خوان در سال 90، بانك سپه استان رشد 729 درصدی در نصب این دستگاه را در سال جاری نسبت به سال گذشته داشته است.

وی افزود: وجود این دستگاهها اجرای بهتر بانكداری الكترونیك و ارائه خدمات بهتر و آسانتر به مشتریان را سبب شده ، نقل و انتقال فیزیكی پول را كه در ایران نسبت به سرانه جهان بسیار بالاتر بوده و هزینه هنگفتی به كشور تحمیل می كند به حداقل خواهد رساند.

عسكری تعداد دستگاههای خودپرداز (عابربانك) بانك سپه در سطح استان را در سال 89 بیش از 99 دستگاه عنوان كرد و گفت: این تعداد در سال 90 به 116 دستگاه رسیده است.

وی افزود : با این اقدام تقریبا تمام شعب بانك سپه در سطح استان خراسان رضوی مجهز به دستگاه خودپرداز شده است.

مدیر شعب بانك سپه استان خراسان رضوی اظهار داشت: علاوه بر دستگاههای خودپرداز نصب شده در شعب استان، تعداد 44 دستگاه خودپرداز نیز در مراكز تجاری و زیارتی نصب شده تا امكان خدمات دهی به مشتریان سهل تر شود.

وی افزود: با اضافه شدن 44 دستگاه خودپرداز نصب شده در مراكز تجاری و زیارتی، بانك سپه استان رشد هزار درصدی را در تعداد شعب خودپرداز نصب شده در خارج از شعب تجربه كرده است.ك/2

7496/659