۹ بهمن ۱۳۹۰، ۱۵:۱۱
کد خبر: 30786501
T T
۰ نفر

بندرعباس – رييس دبيرخانه شوراي گفت و گوي بخش خصوصي و دولت گفت:رويكرد مثبت دولت به اين شورا دستاوردهاي درخشاني داشته كه تعيين تكليف 20هزار پرونده تسهيلات بانكي از مهمترين آنهاست.

جواد مصدقی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا در بندرعباس افزود: براساس یكی از تبصره های ماده 28قانون بودجه، بانكها اختیار داشتند كه بدهی های معوق را پنج سال استمهال كرده و جریمه های آن را مشمول بخشودگی قرار دهند كه اجرایی شدن آن با مشكلاتی همراه بود.

وی ادامه داد:با پیگیری ها و مذاكراتی كه در شورای گفت و گو انجام شد، دستورالعمل اجرایی این قانون در آبانماه امسال آماده شد كه این امر موجب تعیین تكلیف 20هزار پرونده تسهیلات بانكی به ارزش 340میلیارد ریال شد.

وی با رد برخی فرضیه ها مبنی بر بروز تنش در مناسبات بخش خصوصی با دولت پیرامون شورای گفت وگو تصریح كرد: این شورا تاكنون 16 نشست داشته كه خروجی آن حداقل 10تصمیم اساسی در حوزه اقتصاد بوده است.

مصدقی یادآور شد: نه تنها هیچگونه تنشی بین دولت و بخش خصوصی دراین باره وجود ندارد بلكه شورای گفت و گو را می توان اولین ماده اجرایی شده برنامه پنجم توسعه دانست .

این كارشناس اقتصادی اضافه كرد: واگذاری و انتقال اقتصاد به بخش خصوصی یك واقعیت است كه حساسیت های خاص خود را دارد و با توجه به دغدغه های دولت دراین زمینه، شورای گفت و گو می تواند در تصمیم سازی ها و رفع نگرانی های دوجانبه دولت و بخش خصوصی موثر واقع شود.

مصدقی با اشاره به جایگاه شصت و دوم ایران در شاخص رقابت پذیری خاطرنشان كرد: بررسی راهكارهای ارتقای این شاخص از مهمترین اولویت ها و دستوركارهای شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خواهد بود .

رییس دبیرخانه شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت همچنین از نهایی شدن دستورالعمل شوراهای استانی گفت و گو خبرداد و ادامه داد:هر چند سال 91به عنوان سال تشكیل شورای استانی گفت وگو تعیین شده ولی تاكنون 16استان در این زمینه پیشقدم بوده و شوراهای گفت و گو را تشكیل داده اند.

شورای گفت وگو از ظرفیت های قانونی پیش بینی شده در برنامه پنجم توسعه است كه پنج وزیر دولت و رییس بانك مركزی و نمایندگانی از اتاق بازرگانی و تعاون و بخش خصوصی اقتصاد در آن عضویت دارند.

در نشست های این شورا كه بر اساس قانون هر دو هفته یكبار برگزار می گردد نمایندگان بخش خصوصی و دولت در حوزه اقتصاد مسائل و دغدغه های این حوزه را مورد بررسی قرار داده ودر یك رویكرد تعاملی جهت رسیدن به راهكارهای مشترك به بحث و تبادل نظر و تصمیم سازی می پردازند.ك/3

7192/667/681
۰ نفر