۳ بهمن ۱۳۹۰، ۱۳:۱۶
کد خبر: 30777790
T T
۰ نفر

درآمد موقوفات همدان 80 درصد رشد داشته است

۳ بهمن ۱۳۹۰، ۱۳:۱۶
کد خبر: 30777790

همدان- مديركل اوقاف و امور خيريه همدان گفت: درآمد موقوفات اين استان در سالجاري نسبت به 9 ماهه سال گذشته 80 درصد رشد داشته است.

حجت الاسلام 'محمد صالحی ' روز دوشنبه در گفت و گو با خبر نگار ایرنا افزود:شهروندان در راستای پرداخت حقوق موقوفات همكاری مطلوبی با اداره اوقاف و امور خیریه استان داشته اند.

وی با اشاره به جایگاه وقف در اسلام اظهار داشت: در آمد موقوفات بر اساس نیت واقف و در راستای خدمت به شهروندان هزینه می شود و نیت واقف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: روضه خوانی اباعبدالله الحسین (ع) بر اساس نیات واقف، تحت پوشش قرار دادن و كمك به ایتام و تاسیس درالایتام در شهرستان كبودر آهنگ را می توان از مهمترین عملكرد اوقاف در سال جاری دانست.

وی همچنین اضافه كرد: اداره اوقاف بحث درمانی و كمك به بیماران را به صورت جدی مورد توجه قرار داده و در این راستا در شهرستان ملایر از محل موقوفه در بیمارستان امام حسین (ع)شهر ملایر 13 تخت به صورت دائم و رایگان در اختیار فقرا قرار دارد.

وی همچنین ثبت سند املاك موقوفه را از دیگر اقدامات اوقاف در 9 ماهه اخیر دانست كه خدمت بزرگی در راستای ساماندهی موقوفات است.

وی در ادامه گفت:ساخت، تكمیل و تجهیز 10 امامزاده در استان ، برگزاری مسابقات قرآنی در سطحی عالی ،و افتتاح و كلنگ زنی پروژ های عمرانی در شهرستانها و اجرای بیش از 33 برنامه فرهنگی از دیگر اقدامات اداره اوقاف همدان در 9 ماه ابتدای امسال است.

7529/576