۲۹ دی ۱۳۹۰، ۱۷:۵۰
کد خبر: 30773405
T T
۰ نفر

تشديد تدابير امنيتي بين مرزي الجزاير وليبي

۲۹ دی ۱۳۹۰، ۱۷:۵۰
کد خبر: 30773405

الجزيره - وزارت كشور الجزاير در پي ربودن شدن والي منطقه ايليزي (استان جنوبي و هم مرز ليبي) و رهايي وي از دست ربايندگان با صدور بيانيه اي حالت فوق العاده مرزي بين اين كشور وليبي اعلام كرد.

به گزارش ایرنا براساس بیانیه امروز پنجشنه وزارت كشور الجزایر، برای به اجرا درآمدن این دستور تمامی مبادی ورودی میان الجزایر و لیبی با دوربین های دقیق تحت كنترل ماموران مرزی قرار خواهد گرفت.

این بیانیه می افزاید ورود سلاح غیر مجاز در منطقه مرزی با لیبی موجب بروز مشكلات امنیتی و نظارتی در این مناطق شده است.

وزارت كشورالجزایر در بخش دیگر بیانیه خود از مقامات لیبیایی خواست است تا ربایندگان والی ربوده شده الجزایری را برای محاكمه تحویل مقامات این كشور دهد.

الجزایر اعلام كرده است كه ربایندگان والی منطقه ایلیزی وابسته به گروه القاعده شاخه گروه مغرب عربی هستند وهر از چند گاه موجب بروز نا امنی در مناطق مختلف الجزایر می شوند.

وزارت خارجه الجزایر نیز ضمن قدردانی از همكاری مسئولان لیبی برای آزادی والی الجزایری از چنگ ربایندگان، خواستار ادامه همكاری های امنیتی دوكشور برای مقابله با عملیات تروریستی شد.

'محمد العید خلفی' والی ایلیزی روز دوشنبه از سوی گروهی ناشناس در نزدیكی مرز لیبی توسط چهار فرد مسلح ربوده و به خاك لیبی منتقل شد كه با پیگیری های دولت الجزایر و همكاری دولت لیبی پس از بیست و چهار ساعت آزاد گردید.

خاورم ** 1200**1423