۲۹ دی ۱۳۹۰، ۱۶:۳۷
کد خبر: 30773260
T T
۰ نفر

اراك- مسوول دفتر نمايندگي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه و ستاد استهلال استان مركزي گفت: سه تيم براي رصد هلال ماه ربيع الاول در اين استان تشكيل شد.

'محمدعلی صالحی' روز پنج شنبه در نشست اعضای ستاد استهلال استان مركزی در اراك افزود: این سه تیم رصد كننده روز دوشنبه هفته آینده در نقاطی نزدیك شهر اراك مستقر می شوند.

وی از خرید چهار دوربین 130 میلیمتری برای استفاده در ستاد استهلال استان مركزی خبر داد و ادامه داد: این ستاد پیشنهادی در خصوص ساخت رصدخانه در سفر چهارم هیات دولت به این استان ارائه خواهد كرد.

مسوول ستاد استهلال استان مركزی اظهار كرد: رویت هلال ماه ربیع الاول توسط تیم های رصد كننده با حضور كارشناسان مجرب علم نجوم و ستاره شناسی انجام و نتایج آن به دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی ارسال می شود.

صالحی ادامه داد: ملاك برای آغاز ماه قمری رویت هلال ماه است و اعلام آن نیز توسط ولی فقیه انجام می شود بنابراین ستادهای استهلال همه توان و تجهیزات خود را برای موفقیت در این ماموریت و تكلیف به كار خواهند گرفت.

وضعیت جوی استان مركزی، پشتیبانی و تامین نیازهای تیم های رصد كننده در این نشست بررسی شد.

استان مركزی در رصد هلال ماه جایگاه مطلوبی در ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی دارد و در سال گذشته مقام دوم كشور را كسب كرد. ك/2

8148/507