۲۷ دی ۱۳۹۰، ۱۸:۵۹
کد خبر: 30770065
T T
۰ نفر

زنجان - معاون سياسي امنيتي استانداري زنجان ، گفت: انصافا دولت عدالت محور در تامين، تقويت و توسعه زير ساخت هاي ورزشي سنگ تمام گذاشته است.

'فیروز احمدی' شامگاه سه شنبه در نخستین جلسه ستاد برگزاری مسابقات بین المللی سنگنوردی جام فجر، افزود: اقدامات دولت مردمی و خدمتگذار در عرصه ورزش به ویژه تامین زیرساخت ها ، مطمئنا برای اهالی ورزش واضح و روشن است.

وی، اظهارداشت: در حالی كه در آستانه دور چهارم سفر رییس جمهور و دیگر اعضای هیات دولت به استان زنجان قرار داریم ، بسیاری از زیرساخت های ورزشی مصوب شده به نقطه مطلوب رسیده است.

احمدی از ورزش به عنوان یك مقوله مهم و تاثیرگذار یاد كرد وگفت: قراردادن ارزشها در كنار ورزش از امتیازات خاص ورزشكاران ایران می باشد و بطور قطع و یقین ورزش ایران را متفاوت تر از ورزش جهان كرده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان ، با بیان اینكه داشتن سلامتی نعمت بزرگی است و این نیز در گرو ورزش می باشد ، افزود: ورزش در ایجاد امنیت ، سلامت و شادابی و پویایی جامعه و افراد نقش مهمی ایفا می كند و مقام معظم رهبری نیز به این مهم توجه ویژه ای دارند.

احمدی جایگاه ورزش زنجان را كه حاصل تلاش فعالان دراین عرصه می باشد مطلوب ارزیابی كرد و اظهارداشت: این جایگاه باید حفظ و ارتقا یابد و لازم است كه همه دست اندركاران به این عرصه نگاه فرابخشی داشته باشند.

وی ، به برگزاری مسابقات بین المللی سنگنوردی بانوان و مردان در شهر زنجان اشاره كرد و گفت: باید با ایجاد كمیته ها، بكارگیری امكانات مورد نیاز سخت افزاری و نرم افزاری و استفاده از ظرفیت و پتانسیل های موجود، این رقابت ها آنطور كه شایسته نام استان زنجان است برگزار شود.

احمدی ، افزود: حضور ورزشكاران از اقصی نقاط ایران و برخی از كشورهای خارجی ، اهمیت این مسابقات را دو چندان كرده و نیاز است كه كارها به صورت شفاف و آمارها نیز بطور دقیق اعلام شود تا مشكلی در برگزاری و نحوه میزبانی پیش نیاید.

وی ، گفت: دشمنان دین و قرآن ، شبانه روز در تلاش هستند با فتنه گری و تبلیغات دروغین خود ، ایران اسلامی را درسطح جهان ناامن جلوه دهند كه قطعا برگزاری هرچه بهتر و شایسته این رقابتها با حضور ورزشكاران خارجی صورت خواهد گرفت، دسیسه آنها نقش بر آب خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان، همچنین به برگزاری انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی در 12 اسفندماه سالجاری اشاره كرد و اظهار كرد: استكبار جهانی امروز به بن بست رسیده و با حضور پررنگ و چشمگیر مردم در پای صندوق های اخذ رای ، انتخابات دشمن شكنی را در این روز خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا ، مسابقات بین المللی سنگنوردی مردان و بانوان 'جام فجر' از روز 12 بهمن ماه امسال به مدت پنج روز در سالن شش هزار نفری مجموعه ورزش انقلاب زنجان برگزار خواهد شد.

تاكنون كشورهای 'روسیه، اوكراین، كره جنوبی، جمهوری آذربایجان، ایتالیا، لهستان، قزاقستان، لبنان و چكسلواكی' برای شركت در این مسابقات اعلام آمادگی كرده اند.

در این رقابتها تیم های منتخب كشور ایران كه در بین آنان دو تیم از زنجان نیز حضور دارند به مصاف حریفان خود از كشورهای خارجی خواهند رفت.

این مسابقات در رشته های 'سرعت، بولدرینگ و سرطناب' برگزار می شود كه زنجان پیش از این نیز میزبان این مسابقات را عهده دار شده و تجربه كافی را در برگزاری هرچه بهتر و شایسته تر آن دارد.

597/522