۲۷ دی ۱۳۹۰، ۱۶:۱۹
کد خبر: 30769736
T T
۰ نفر

تهران - نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: اگر مي خواهيم مال الاجاره موقوفات به روز بوده و به نرخ عادله و منصفانه تعيين شود نيازمند همكاري رسانه ها براي آگاهي بخشي افكار عمومي و تبيين آثار و بركات و عواقب اين سنت حسنه هستيم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین 'علی محمدی' روز سه شنبه در حاشیه سومین همایش وقف و رسانه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متولی وقف موظف است تا نرخ عادله اجاره ها را تعیین و مطالبه كند ولی همین امر نیز نیاز به فرهنگ سازی در جامعه دارد.

وی گفت: معتقدم با قوه قهریه، اجبار و فشار نمی توان مطالبات نرخ اجاره ها را طلب كرد و برای همین به همكاری رسانه ها نیازمندیم.

محمدی افزود: لازم است تا با روشنگری، مردم را در رابطه با این مساله كه مال التجاره ای كه پرداخت می كنند، متعلق به تمام اقشار جامعه است آگاه سازیم چرا همه مردم باید در منافع موقوفات سهیم باشند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: امید است با روشنگری افكار عمومی، مردم در ادا و پرداخت مال الاجاره و حقوق موقوفات به نرخ منصفانه پیشقدم شوند.

وی خاطرنشان كرد: هم اكنون یك میلیون و دویست هزار مستاجر در سطح كشور در موقوفه داریم كه اگر فقط سازمان اوقاف و امور خیریه با آنان برخورد كند، به طور یقین عكس العمل مطلوبی نخواهد داشت اما اگر به واسطه رسانه ها فرهنگ سازی شود، این افراد مشتاقانه به پرداخت حقوق موقوفات در زمان تعیین شده و به نرخ روز اقدام خواهند كرد.

سومین همایش وقف و رسانه با حضور مدیران رسانه ها و خبرنگاران امروز - سه شنبه - در هتل ارم تهران برگزار شد.

فراهنگ**9187**1588
۰ نفر