بندرانزلي - مدير‌كل دفتر آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش گفت: 600 هزار دانش آموز كشور سال تحصيلي آينده در پايه ششم ابتدايي تحصيل مي كنند.

به گزارش ایرنا، 'علیرضا رحیمی' روز سه شنبه در همایش مدیران مجتمع های آموزشی گیلان اظهار داشت: این طرح به صورت كارشناسی مستند و بر اساس علم روز طراحی شده و تمامی نیازها اعم از معلم ، كتاب، فضا و برنامه ها و سایر امكانات برای این امر محقق شده است.

وی وزارت آموزش و پرورش را متولی فرآیند تعلیم و تربیت دانست و افزود: فرهنگ عمومی جامعه اسلامی با مشاركت خانواده ها و سازمان های دولتی و غیردولتی با نهاد آموزش و پرورش تعالی می یابد.

رحیمی ادامه داد: آموزش و پرورش ماموریت دارد زمینه حصول دانش آموزان به حیات طیبه در ابعاد فردی، خانوادگی، اجتماعی و جهانی به صورت نظام مند، همگانی، عادلانه و الزامی را در ساختاری كارآمد و اثربخش فراهم سازد.

مدیركل آموزش و پرورش گیلان نیز در سخنانی بیان داشت: طی سال تحصیلی آینده، 38 هزار و 900 دانش آموز در استان در كلاس ششم درس می خوانند.

'ایوب نجف زاده' با اشاره به اجرای این برنامه در چارچوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار كرد: تمامی كارها ، كارشناسی شده و مشكلات احتمالی نیز بررسی و رفع خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: می كوشیم در كلاس ششم از چند معلم برای آموزش به دانش آموزان استفاده كنیم.

به گفته مدیركل آموزش و پرورش گیلان، این تعداد دانش آموز در یك هزار و 809 مدرسه استان به تحصیل خواهند پرداخت.

نجف زاده تصریح كرد: در نظام آموزشی جدید كه از سال تحصیلی آینده اجرایی می شود، مقطع ابتدایی شش ساله و دو مقطع سه ساله متوسطه اول و متوسطه دوم خواهیم داشت.

وی ادامه داد: می كوشیم با تمهیداتی مانند جابجایی برخی مدارس، تغییر و تبدیل برخی فضاهای آموزشی مثل تبدیل یك كلاس بزرگ به دو كلاس و افزودن یك یا دو كلاس در برخی مدارس مشكل كمبود فضا را نیز رفع كنیم.

به گزارش ایرنا، همایش دو روزه مدیران مجتمع های آموزشی در دو بخش شرق و غرب استان گیلان روز سه شنبه با حضور مدیركل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در دهكده ساحلی بندرانزلی برگزار شد.ك/2

7151/620/506
۰ نفر