۲۷ دی ۱۳۹۰، ۱۵:۵۰
کد خبر: 30769672
T T
۰ نفر

شهركرد- رييس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي كشور گفت: اين مركز به 50 فروند بالگرد براي گسترش خدمات خود در كشور نياز دارد.

به گزارش ایرنا 'غلامرضا معصومی' روز سه شنبه در همایش مدیریت بحران در حوزه سلامت در شهركرد اظهار داشت: با توجه به وسعت جاده های اصلی ، فرعی و شهری و روستایی ، امداد هوایی یك اولویت است كه بر اساس پیش بینی برنامه پنجم توسعه این تعداد بالگرد تا پایان برنامه برای این مراكز تامین می شود.

وی گفت: با توجه به مشكلات و كمبود اعتبارات ، تا سال گذشته تنها یك فروند بالگرد خریداری شد و شش مركز اورژانس پیش بیمارستانی در شهرهای تهران، شاهرود، مشهد، اصفهان، زاهدان و اهواز نیز به صورت خرید خدمت ارایه خدمات می دهند.

معصومی از اختصاص ردیف اعتباری برای اجرای این طرح در قالب ردیف امداد هوایی برای مراكز مدیریت بحران با موافقت معاونت راهبردی رییس جمهور خبر داد و اضافه كرد: با اختصاص این ردیف اعتباری ، تا پایان برنامه به نتیجه دلخواه خواهیم رسید.

رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی كشور گفت: میانگین حضور نیروهای اورژانس در محل حادثه در در جاده های اصلی كشور زیر 15 دقیقه و ‌در شهر تهران 12 است كه این زمان در تهران باید به زیر 11 دقیقه كاهش یابد.

وی تصریح كرد: این میانگین در حال حاضر در كلان شهرها 9 دقیقه و در بقیه شهرها هشت دقیقه است .

به گزارش ایرنا، ‌سمینار دو روزه مدیریت بحران درحوزه سلامت در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشكی شهركرد در حال برگزاری است.

7360/457