۲۷ دی ۱۳۹۰، ۱۳:۴۵
کد خبر: 30769280
T T
۰ نفر

قم - دبيركل مجمع نخبگان ايران گفت: ترور و حذف فيزيكي نخبگان و دانشمندان هسته اي نشانه درماندگي، ضعف و زبوني دشمنان و شكست آنها در رقابتهاي علمي است.

به گزارش ایرنا،'سیدروح الله سیدی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در قم خاطرنشان كرد:چند كشور پیوسته دنبال این هستند كه فناورهای هسته ای در انحصار آنها باشد.

وی ادامه داد: آنها برای اینكه سایر كشورها را از رسیدن به این حق طبیعی محروم كنند حتی دست به حذف فیزیكی دانشمندان و متخصصان می زنند.

سیدی گفت:دشمنان بدلیل اینكه تحمل دستاوردهای علمی و این همه پیشرفت و اقتدار جمهوری اسلامی را ندارند،ناگزیر دست به اقدامات تروریستی و ابلهانه می زنند غافل از اینكه این حركات مذبوحانه، عزم و اراده جوانان ایرانی را برای فتح قله های پیشرفت دوچندان خواهد كرد.

رئیس شورای مركزی مجمع نخبگان ایران گفت:این ترورهای كور زیر لوای شعارهای فریبنده دموكراسی و دفاع از حقوق بشر انجام می شود و جا دارد جامعه جهانی بخصوص سازمان ملل برای یكبار هم كه شده قاطعانه برخورد كند.

سیدی،بر این باور است كه با وجودی كه دستهای استكبار جهانی در ترور دانشمندان ایرانی مشهود است ولی هیچ عزمی برای محكوم كردن یا صدور قطعنامه از سوی سازمان ملل متحد علیه آنها وجود ندارد.

دبیركل نخبگان ایران خطاب به آمریكا و حامیانش گفت: این اقدامات ناپسند و ناجوانمردانه ذره ای در انگیزه و عزم راسخ ملت ایران برای فتح قله های بلند علمی، خللی ایجاد نخواهد كرد.

وی همچنین گفت:ما نیز باید از دانشمندان و متخصصان خود بیش از این حفاظت كنیم و لحظه ای از نقشه های شوم دشمنان غافل نشویم.

سیدی گفت:تروریسم اقدامی واپسگرایانه، ناپسند،مذموم و نشانه ضعف و ناتوانی یك كشور است و قطعا حذف فیزیكی و ترور شخصیتها هرگز نشانه اقتدار دشمنان انقلاب اسلامی ایران نیست.

7401/ 550/
۰ نفر