تهران - رييس جمهور با اشاره به سفر دوره اي خود به آمريكاي لاتين و ظرفيت هاي بالاي همكاري هاي دوجانبه بين ايران و كشورهاي اين منطقه گفت: منطقه آمريكاي لاتين و روابط با كشورهاي اين حوزه براي ايران داراي اهميت راهبردي است.

به گزارش گروه اخبار شب ایرنا ، محمود احمدی‌نژاد عصر روز یكشنبه در جلسه هیأت دولت اظهار داشت: توسعه روابط با كشورهای آمریكای لاتین در چارچوب سیاست‌های كلان جمهوری اسلامی ایران و در راستای تقویت همكاری ها و مراودات با كشورهای مستقل در عرصه بین‌المللی در مقابل زیاده‌خواهی های سلطه‌طلبان و مستكبران صورت می‌گیرد.

رییس جمهوری بر تلاش همه دستگاه‌ها در پیگیری و اجرای دقیق تفاهم‌نامه‌ها و

موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و كشورهای آمریكای لاتین بویژه از سوی وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نفت، اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور خارجه تأكید كرد و علی سعیدلو معاون امور بین‌الملل خود را مأمور پیگیری دقیق نحوه اجرای این موافقتنامه‌ها و ارائه گزارش به دولت نمود.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود از همه اعضای هیأت دولت خواست تا تلاش خود را روی كار برای مردم متمركز كنند، افزود: باید با همدلی، همكاری و مساعی تمام دستگاه‌ها و قوا، نسبت به ساختن كشور همت كرده و سطح بالاتری از خدمت را برای مردم عزیز فراهم نماییم.

رییس جمهوری بر لزوم افزایش سرعت و دقت در انجام كارها و پروژه‌ها در عرصه خدمت ‌رسانی توسط دستگاه‌های اجرایی تأكید كرد.

در این جلسه همچنین احمدی‌نژاد همه دستگاه‌های اجرایی را مكلف نمود تا تمامی اختیارات ، وظایف و مسئولیت‌های خود در محدوده مناطق آزاد تجاری و صنعتی را طبق تصریح قانون برنامه پنجم به مدیران عامل این مناطق تفویض نمایند تا مناطق آزاد تجاری – صنعتی به عنوان فرصت‌هایی ویژه برای اقتصاد كشور بتوانند، با قدرت بیشتری در مسیر خدمت اقتصاد ملی قرار گیرند.

**1536**