۲۴ دی ۱۳۹۰، ۱۹:۲۹
کد خبر: 30764486
T T
۰ نفر

بيروت - دبيركل حزب مسيحي المرده لبنان بااشاره به وابستگي اروپا به نفت خاورميانه گفت: درصورت تشديد بحران درتنگه هرمز، قيمت نفت به شدت افزايش خواهد يافت و اروپا هرگز توانايي مقابله با بحران افزايش قيمت نفت را نداشته و فلج خواهد شد.

به گزارش ایرنا از بیروت،'سلیمان فرنجبه' دبیركل حزب مسیحی المرده لبنان روزشنبه در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان درمورد آخرین تحولات منطقه و نیز ترورشهید مصطفی احمدی روشن توسط عوامل رژیم صهیونیستی گفت وگو و این اقدام رانشانه ناتوانی آنان در رسیدن به اهدافشان ارزیابی كرد.

فرنجیه این اقدام رانشانه ضعف و زبونی رژیم صهیونیستی دررویارویی با واقعیت‌های منطقه عنوان كرد.

دبیركل حزب مسیحی المرده لبنان بااشاره به لزوم تقویت محورمقاومت دربرابررژیم غاصب اسرائیل،برایستادگی درمحورمقاومت تاكید كردوافزود:تمام تلاش آمریكا واسرائیل دراین جهت است كه با ایجاد فتنه‌های دینی خطر رژیم صهیونیستی را كم اهمیت جلوه دهند و همه تلاش‌ها مصروف اینگونه فتنه‌ها شود.

سلیمان فرنجیه دروغ پردازی‌های برخی شبكه‌ها خبری ازجمله شبكه الجزیره درخصوص تحولات سوریه را امری مذوم دانست و اظهار داشت: سیاست اینگونه شبكه‌ها بر این اصل استوار است كه آنقدر باید دروغ گفت تا در نهایت دیگران آن را باور كنند.

سفیرجمهوری اسلامی ایران درلبنان نیز بااشاره به ترور شهید مصطفی احمدی روشن گفت: موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران درعرصه‌های مختلف ازجمله تسلط ایران برهواپیمای فوق مدرن جاسوسی آمریكا، تمامی امید دشمنان را درمواجهه با انقلاب اسلامی ایران به یاس تبدیل كرد.

غضنفر ركن آبادی افزود:ارتكاب این قبیل اقدامات غیرانسانی مهمترین دلیل ضعف و ناتوانی آنها دررویارویی با پیشرفت‌های روزافزون جمهوری اسلامی ایران درزمینه‌های مختلف است.

وی روند كلی تحولات كشورهای منطقه را درراستای تقویت محور مقاومت و مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی ارزیابی كرد و اظهار داشت: انقلاب مردم مصر حقیقتا صهیونیست‌ها را نگران كرده و از این رو درصدد هستند با تضعیف سوریه، نوعی توازن در معادلات منطقه به نفع خود ایجاد كنند.

برپایه این گزارش، ولید بركات دبیركل حزب دموكراتیك لبنان نیز با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران درلبنان با سفیر كشورمان دیدار و درباره تحولات منطقه گفتگو كرد.

دبیركل حزب دموكراتیك لبنان با اشاره به سفر طلال ارسلان رئیس حزب دموكراتیك به اتفاق جمع كثیری ازمشایخ دروزی لبنان به سوریه و ملاقات با بشار اسد اظهار داشت: ما در كناردولت وملت هوشیار سوریه درمواجهه با توطئه دشمنان ایستاده ایم و بر موفقیت سوریه جهت عبور از این بحران مطمئن هستیم.

بركات همچنین ترورشهید مصطفی احمدی روشن استاد دانشگاه صنعتی شریف رامحكوم كرد و افزود: اینگونه اقدامات هیچگونه دستاوردی برای دشمنان نخواهد داشت و در مقابل باعث استوارتر شدن ملت غیور ایران خواهد شد.

خاور**1030 ** 1064
۰ نفر