۲۳ دی ۱۳۹۰، ۱۹:۱۸
کد خبر: 30763714
T T
۰ نفر

استاندار فارس گفت: استان فارس به عنوان قطب كشاورزي، علمي، پزشكي و بازرگاني آماده توسعه همكاري ها با كشور قزاقستان است و جايگاه مناسب اين استان، زمينه تحقق اين امر را فراهم كرده است.

به گزارش ایرنا، مهندس حسین صادق عابدین در جلسه دیدار با امریف بغداد كولتائویچ سفیر كشور قزاقستان در ایران، با اشاره به روند توسعه اقتصادی و سیاسی در كشور قزاقستان و ویژگی های مشترك اقتصادی و فرهنگی دو كشور ایران و قزاقستان افزود: مردم دو كشور ایران و قزاقستان آشنایی و وجوه مشترك فرهنگی و پیشینه تاریخی بسیاری با یكدیگر دارند و استان فارس علاقه مند به توسعه همكاری های همه جانبه با استان های كشور قزاقستان است.

او اضافه كرد: بخش های كشاورزی، دانشگاهی، پزشكی و معادن فارس جایگاهی جهانی و فرا ملی دارد و این استان از این جایگاه برای توسعه همكاری با سایر ملت ها و كشورها بهره گیری خواهد كرد.

صادق عابدین ضمن اعلام آمادگی برای توسعه همكاری ها میان استان آلماآتی قزاقستان و استان فارس اظهار داشت: ظرفیت های بالای این استان محور تاثیرگذاری برای همكاری های بین استانی میان دو كشور به شمار می رود.

سفیر كشور قزاقستان در جمهوری اسلامی ایران نیز با ابراز خرسندی از حضور در استان فارس و شهر شیراز گفت: مردم قزاقستان با مشاهیر و پیشینه فرهنگی مردم فارس آشنا هستند و به همین دلیل گسترش همكاری با استان فارس از جمله اولویت های ما است.

امریف بغداد كولتائویچ افزود: فرهنگ مردم قزاقستان شباهت های بسیار با فرهنگ مردم ایران دارد و كشور ایران همواره از سوی ملت و دولت قزاقستان به عنوان كشوری دوست و دارای اهمیت خاص مطرح بوده است.ك/1

678 /675