۲۳ دی ۱۳۹۰، ۱۳:۵۳
کد خبر: 30763318
T T
۰ نفر

امام جمعه بوشهر: مردم ركن اساسي نظام هستند

۲۳ دی ۱۳۹۰، ۱۳:۵۳
کد خبر: 30763318

بوشهر _ نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مردم ايران اسلامي از ابتداي انقلاب با حضور حداكثري در صحنه هاي مختلف و به خصوص انتخابات نشان داده اند كه ركن اساسي نظام هستند.

آیت الله 'غلامعلی صفایی بوشهری' در خطبه های نماز جمعه این هفته بوشهر افزود: حضور در انتخابات نشانگر اقتدار نظام، حمایت جدی مردم و اعتماد كامل آنان در فضای سیاسی كشور از انقلاب است.

وی با اشاره به رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم و علمای قم گفت: معظم له در این دیدار بر حضور حداكثری در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاكید داشتند و بدون شك مردم با لبیك به این ندای رهبر فرزانه خود بار دیگر حماسه شور همراه با شعور را در 12 اسفند ماه خلق خواهند كرد.

امام جمعه بوشهر اظهارداشت: همانطور كه در بیانات مقام معظم رهبری رقابتی بودن انتخابات بدون تخریب و ایجاد فضای نامطلوب مورد تاكید قرار گرفت، مردم و داوطبان باید در فضایی سالم برای تشكیل مجلسی مقتدر تلاش كنند.

صفایی بوشهری ادامه داد: در عرصه انتخابات بكوشیم افرادی كه وابسته به كانونهای ثروت و قدرت هستند به مجلس راه پیدا نكنند بلكه كسانی كه قصد خدمت دارند بر كرسی نمایندگی مجلس تكیه زنند.

وی همچنین با محكوم كردن ترور ناجوانمردانه یكی دیگر از دانشمندان هسته ای ایران اسلامی گفت: هدف آنها از این اقدامات كه با هدایت و حمایت آمریكا، انگلیس و رژیم اشغالگر فلسطین صورت گرفته توقف رشد علوم و دانش هسته ای در كشورمان است.

امام جمعه بوشهر افزود: كشورهای استكباری و استعماری بدانند اگر امثال دكتر احمدی روشن را به شهادت می رسانند ایران اسلامی هزاران دانشمند در این عرصه دارد كه راه شهدا را ادامه خواهند داد.

وی همچنین به حادثه آتش سوزی نیمه اول دی ماه در مركز نگهداری معولان آل یاسین شهر بوشهر اشاره و بیان كرد: این حادثه حزن انگیز دل همه مردم استان را به درد آورده است.

صفایی بوشهری اظهارداشت: از بزرگترین مشكلات استان بوشهر نداشتن زیرساختهای لازم است بطوری كه هم اینك یكی دیگر از مراكز نگهداری معلولان، كودكان استثنایی و سالمندان بوشهر نیز استاندارد نیست و جای نگرانی جدی دارد.

وی با بیان اینكه این مراكز در منازل شخصی دایر شده اند گفت: باید پیشگیری از خطر شود نه اینكه آنگاه كه حادثه ای رخ داد بدنبال حل مسئله باشیم .

در جریان آتش سوزی مركز نگهداری معلولان كم توان ذهنی آل یاسین بوشهر سه نفر كشته و 17 نفر دچار سوختگی و آسیب شدند.

628
۰ نفر