۲۳ دی ۱۳۹۰، ۸:۰۵
کد خبر: 30763036
T T
۰ نفر

كرج- مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي البرز گفت: شهداي دانش آموز بويژه شهيد فهميده قسمتي از تقويم فرهنگي كشور هستند كه ياد و خاطره آنها بايد تا ابد در بين مردم زنده نگه داشته شود.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، 'قادر آشنا' در مراسم رونمایی از ویژه نامه جشنواره فرهنگی هنری نوجوانان حسینی(ع) سربازان خمینی با بیان این مطلب گفت: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همكاری وزارت ارشاد و استانداری البرز به منظور اشاعه و ترویج فرهنگ انسان ساز ایثار و شهادت اقدام به برگزاری این جشنواره كرده است.

وی اظهار داشت: تمام مسوولان استانی در تلاش هستند كه یك نهضت عمیق فرهنگی بر مبنای ایثار و شهادت در استان به وجود آورند كه نوجوانان در ایجاد آن نقش به سزایی دارند.

آشنا ادامه داد: از آنجایی كه شهدای دانش آموز بویژه شهید فهمیده قسمتی از تقویم فرهنگی استان به شمار می آیند باید كاری كرد كه مردم ادامه دهنده راه آنها در هر دوره و دولت باشند.

وی در توضیح جشنواره فرهنگی، هنری نوجوانان حسینی(ع) و سربازان خمینی (ره) گفت: این جشنواره از هشتم آبان امسال آغاز شده كه ویژه نامه آن از هفته آینده در دو رده سنی دانش آموزی و بزرگسال با موضوع های شعر نو و كلاسیك، مقاله نویسی با موضوع های داستان كوتاه، فناوری اطلاعات، مسابقه خوشنویسی شكسته، نستعلیق و خط ثلث،طراحی پوستر،انیمیشن،فلیمنامه نویسی، نمایشنامه نویسی،عكاسی و نقاشی در سراسر كشور توزیع خواهد شد و علاقه مندان می توانند به فراخور توانایی خود در هر یك از رشته شركت كنند.

قادر آشنا گفت: هشتم الی 13 آبان ماه سال آینده نیز اختتامیه و اهدای جوایز این جشنواره انجام خواهد گرفت. ك/1

693/1027