۲۲ دی ۱۳۹۰، ۱۴:۰۴
کد خبر: 30762183
T T
۰ نفر

رشت - مسوول سازمان بسيج طلاب سپاه قدس گيلان گفت: امسال 20 هزار دانش آموز دختر و پسر در قالب كاروان هاي راهيان نور به مناطق عملياتي اعزام مي شوند.

حجت الاسلام جمالی روز پنجشنبه در گردهمایی تخصصی طلاب و روحانیون بسیجی افزود: اجرای طرح صالحین آغاز شده و به یك هزار و 700 نفر از طلاب و روحانیون آموزش های لازم داده شده است.

وی اظهار داشت: طبق توافق نامه با استانداری گیلان و اداره كل آموزش و پرورش استان، روحانیون مبلغ برای آموزش احكام و بیان معارف اسلامی و اقامه نماز جماعت به مدارس اعزام می شوند.

مسوول سازمان بسیج و طلاب سپاه قدس گیلان ادامه داد: در اردوهای جهادی ویژه طلاب و روحانیون نیز در تابستان امسال چهار هزار و 350 نفر روز روحانی برای تبلیغ راهی مناطق محروم استان شدند.

وی برگزاری جشنواره های ورزشی و قرآنی در دهه مبارك فجر امسال و توسعه و تجهیز دو حوزه مقاومت و 30 پایگاه بسیج را از جمله برنامه های اجرایی تا پایان سالجاری دانست.

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز گفت: طرح صالحین، فرصت خوبی برای پویایی و جذب جوانان است.

سردار 'هامون محمدی' بیان داشت: مهمترین محور طرح صالحین روحانیت و مساجد است و از روحانیان می خواهیم تلاش كنند و با ارتباط و همكاری خود با نیروهای جوان و بسیجی، رونق بیشتری به اجرای طرح صالحین ببخشند.

وی به نقش مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز كل قوا در ادامه نهضت روشنگرانه امام(ره) و رهبری و مدیریت شایسته ایشان در مقاطع مختلف اشاره كرد و افزود: نقش مؤثر رهبری انقلاب در فراز و نشیب ها و بحران ها، موجب پویایی و زنده ماندن انقلاب و صدور آن به جهان شده است.

به گزارش ایرنا، گردهمایی تخصصی روحانیون بسیجی با حضور فرماندهان و مسوولان سپاه قدس گیلان، مدیران مدارس حوزه های علمیه، فرماندهان بسیج طلاب، مسوولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه و طرح صالحین نواحی سپاه قدس گیلان روز پنجشنبه برگزار شد.

این گردهمایی با هدف تبادل نظر و ارایه راهكار و تعامل مسوولان و مدیران سپاه، بسیج و حوزه های علمیه به منظور پیشبرد برنامه ها و فعالیت های بسیج طلاب و روحانیون برگزار شد.ك/2

619/695