۲۲ دی ۱۳۹۰، ۱۳:۰۹
کد خبر: 30762049
T T
۰ نفر

راه ارتباطي 33 روستا در زنجان مسدود است

۲۲ دی ۱۳۹۰، ۱۳:۰۹
کد خبر: 30762049

زنجان - بارش برف چهارشنبه شب در استان زنجان ، راه ارتباطي 33 روستاي اين استان را كه تمام آنها خاكي مي باشند، مسدود كرد.

به گزارش ایرنا، این تعداد راه روستایی بدلیل بارش برف سنگین و وقوع كولاك مسدود شده و تلاش عوامل راهداری برای بازگشایی آنها ، همچنان ادامه دارد.

از این تعداد راه ارتباطی مسدود شده روستایی ، 28 مورد مربوط به 'شهرستان ماهنشان' و پنج روستا مابقی نیز در 'شهرستان زنجان' است.

معاون راه و ترابری شهرستان زنجان گفت: در زمان حاضر راه ارتباطی سه روستا در منطقه تهم و دو روستا نیز در منطقه خانچایی به خاطر وجود برف سنگین و وقوع كولاك مقطعی مسدود است.

'ناصر اشتری' افزود: عوامل راهداری مستقر در این محورها با انجام عملیات برف روبی در تلاش هستند این مسیرهای پوشیده از برف را برای تردد بازگشایی كنند.

رییس اداره راه و ترابری شهرستان ماهنشان نیز گفت: در حوزه 'روستای پری' راه ارتباطی 11 روستا و همچنین حوزه 'شهر دندی' نیز 17 روستا مسدود است.

'بهزاد میرزاپور' افزود: برا اثر بارش برف شب گذشته و وقوع كولاك مقطعی ، این راه های روستایی برغم تلاش عوامل راهداری مستقر در این شهرستان ، هنوز بسته هستند.

وی ، اظهار داشت: به دلیل خاكی بودن این راه ها، عملیات برف روبی توسط لودر و بولدوزر انجام می شود هرچند كه وقوع كولاك مقطعی ، تلاش راهداران را برای بازگشایی كامل تحت الشعاع قرار می دهد.

میرزاپور ، گفت: حدود 130 روستا در شهرستان ماهنشان وجود دارد كه قریب به 40 درصد آنها آسفالت می باشد.

وی ، تصریح كرد: در شهرستان ماهنشان ، یك راهدارخانه در مركز شهرستان بوده و سه راهدارخانه دیگر نیز در روستاهای 'لولك آباد ، اندآباد و پری' مستقر هستند.

میرزاپور ، افزود: در زمان حاضر بیش از 60 نفر از عوامل راهداری استان با 30 دستگاه خودرو سبك ، سنگین و نیمه سنگین در این راهدارخانه ها بطور شبانه روز مشغول اراه خدمات هستند.

597/522