كاشان- دبير چهارمين كنفرانس ملي سوخت و احتراق گفت: روش هاي جديد در بهينه سازي مصرف سوخت و موجب كاهش هزينه اقتصادي احتراق در كشور مي شود.

'مجید سبزپوشانی' روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهارداشت: با توجه به محدودیت منابع انرژی و ضرورت صرفه جویی در صنایع انرژی بر، ارایه راهكارهای موثر در این زمینه ضروری است.

وی افزود: كنفرانس سوخت و احتراق با حضور صاحبان صنایع و صاحب نظران با هدف بررسی و معرفی روش های جدید و كارآمد تر در استفاده از منابع انرژی برگزار می شود.

مدیر پژوهشی دانشگاه كاشان تاكیدكرد: محور اصلی این كنفرانس، روش های نوین در مشعل هاست؛ كه به بررسی روش های علمی و كاربردی بهینه سازی مصرف سوخت در ارتباط با مشعل و دیگ ها در كلیه مصارف خانگی، صنعتی، نظامی و امثال آن می پردازد.

سبزپوشانی تصریح كرد: بسیاری از صنایع انرژی بر مانند صنایع فولاد، سیمان، پتروشیمی، خودروسازی و موتورهای احتراق با این بحث مرتبط هستند.

وی افزود: ارتباط كاربردی و مستمر علم با صنعت موجب ارتقای سطح كمی و كیفی صنایع شده و دستاوردهای مطلوبی در عرصه تولید اقتصادی و به صرفه در كشور خواهد داشت.

دبیر چهارمین كنفرانس ملی سوخت و احتراق با اشاره به میزبانی دانشگاه كاشان گفت: سه كنفرانس گذشته در دانشگاه های تربیت مدرس، آزاد مشهد و صنعتی امیر كبیر برگزار شده است.

سبزپوشانی افزود: زمان برگزاری چهارمین كنفرانس سوخت و احتراق نوزدهم و بیستم بهمن ماه سال جاری در دانشگاه كاشان خواهد بود.

وی با اشاره به ارسال 170 مقاله به دبیرخانه كنفرانس تاكیدكرد: 110 مقاله از میان آنها برگزیده شده كه در اختیار صاحبان صنایع و صاحب نظران قرار خواهد گرفت.

7431/1724