۲۱ دی ۱۳۹۰، ۱۶:۰۱
کد خبر: 30760695
T T
۰ نفر

گرگان - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: برقراري روابط تجاري با كشورهاي همسايه و هم چنين آسياي ميانه، براي ما در اولويت قرار دارد.

'ناصر فخرموحدی' روز چهارشنبه در جلسه میز تجاری كشورهای افغانستان، روسیه و پاكستان افزود: اجرای موافقت نامه های گمركی و ایجاد تسهیلات بانكی برای حضور تجار و بازرگانان در این كشورها، موجب رونق فعالیت های اقتصادی می شود.

وی ایجاد تشكل های غیردولتی و غیرانتفاعی تخصصی را، امری مفید دانست و از واحدهای تولیدی درخواست كرد تا نسبت به تشكیل این انجمن ها و تشكل ها اقدام كنند.

وی هم چنین از تجار و بازرگانان خواست، پس از صادرات كالا و خدمات به كشورهای هدف، به بازرسی از كیفیت و كمیت كالاهای صادر شده بپردازند و در این امر مهم، كنترل های لازم را اعمال نمایند.

فخرموحدی افزود: حضور در بازارهای هدف صادراتی و ارائه كالاها و محصولات ایرانی در آن كشورها، ضمن ارزآوری، موجبات افزایش درآمد ملی، ایجاد اشتغال و در نتیجه افزایش رفاه اجتماعی را فراهم خواهد كرد.

وی تصریح كرد: از سوی دیگر، این حضور باید هوشمندانه و با اطلاعات كامل از كشورهای هدف باشد.

در ادامه، معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، گزارشی از وضعیت صادرات به سه كشور افغانستان، روسیه و پاكستان را ارائه كرد.

'علی حسن زاده' افزود: بر اساس مطالعات و پژوهش های صورت گرفته، كالاهای زیادی قابلیت صادرات به این سه كشور را دارند كه می بایست سرمایه گذاری بر روی این كالاها و تبلیغات برای شناساندن این محصولات به صورت جدی از طرف واحدهای تولیدی و تجار صورت گیرد.

در ادامه جلسه، تجار، بازرگانان و فعالان بخش خصوصی به بیان مشكلات و ارائه راهكارهای لازم در این زمینه پرداختند.

جلسه میز تجاری كشورهای افغانستان، روسیه و پاكستان با هدف بررسی مسائل و مشكلات موجود در این عرصه، با حضور نمایندگان سازمان های دولتی، جمعی از تجار، بازرگانان و فعالان بخش خصوصی در سالن جلسات ساختمان 'شهید دوانلو' سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان برگزار شد.

602/508
۰ نفر