۲۱ دی ۱۳۹۰، ۱۳:۵۷
کد خبر: 30760362
T T
۰ نفر

مشهد - دبير دومين جشنواره سراسري عكس گلستانه گفت: اين جشنواره با هدف توجه به كودكان بد سرپرست و بي سرپرست با حضور عكاسان و هنرمندان سراسر كشور ارديبهشت سال آينده در مشهد برگزار مي شود.

فرامرز عامل بردبار روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این جشنواره در بخش 'الف' با موضوع كودكان خیابانی بی سرپرست و بدسرپرست، كودكان كار در ایران و در بخش 'ب' با موضوع مراكز نگهداری برای رشد فكری و جسمی كودكان بی سرپرست و بدسرپرست، برگزار خواهد شد.

وی گفت: در تمام بخش ها، آثار با نگاه مثبت پذیرفته می شود و هنرمندان می توانند آثار خود را تا 15 اسفند ماه امسال به دبیرخانه این جشنواره ارسال كنند.

او افزود: هنرمندان برای اطلاع از كم و كیف آثار و شرایط در نظر گرفته شده برای ویژگی های فنی عكس به سایت اینترنتی www.aksgolestane.com مراجعه نمایند.

عامل بردبار، با بیان اینكه سعی بر آن است با این نگاه مردم و مسئولین را در كمك به موسسات خیریه تشویق كنیم، گفت: عكس، رسانه ای است كه به دلیل ارتباط با زمان و واقعیت می تواند به جای چشم تمام مردم قرار گیرد.

وی افزود: بیشتر به دنبال این هستیم كه كودكان در جامعه امروزی بیشتر مورد توجه و اهمیت قرار گیرند.

دبیر دومین جشنواره عكس گلستانه گفت: با برگزاری جشنواره فلیم كوتاه، مستند و فیلمنامه گلستانه از سال آینده برگزاری جشنواره عكس گلستانه به صورت دو سالانه برگزار خواهد شد.

وی اظهارداشت: جامعه هنرمندان عكاس سعی دارند با نگاهی عاشقانه این توجه را به نمایش گذاشته و توجه عموم را جلب كند.

وی گفت: نخستین جشنواره عكس گلستانه در سال گذشته حدود 154 شركت كننده داشت كه از این تعداد 37 زن و 117 مرد از 41 شهر كشور با حدود یك هزار و 73 قطعه عكس شركت كردند.

جانشین معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی نیز در این نشست خبری گفت: هم اكنون یك هزار و 850 كودك در 74 مركز نگهداری بهزیستی خراسان رضوی نگهداری می شوند.

دكتر مسعود مختاری افزود: اولویت نخست ما نگهداری از كودك در كانون خانواده و در مرحله بعد، زندگی در كنار بستگان و خویشاوندان است. /2

7496 /664