۲۰ دی ۱۳۹۰، ۲۲:۴۱
کد خبر: 30759285
T T
۰ نفر

شيراز- قائم مقام وزير آموزش و پرورش درامور تربيت بدني گفت: توسعه و تعميم ورزش در ميان دانش آموزان، هدف وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، كیومرث هاشمی بعد ازظهر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تمامی تلاش ما در وزارت آموزش و پرورش اجرای اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی مبنی بر ارایه فعالیت های تربیت بدنی رایگان در مدارس است.

وی با بیان این كه مدارس مروج سلامت می باشند گفت: نتیجه كار حوزه تربیت بدنی تندرستی دانش آموزان است.

رییس مركز تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه با بیان این كه یكی از اهداف ما جذب استعداد ها از میان مقاطع ابتدایی و راهنمایی و تحویل آنها به جامعه قهرمانی است، افزود: مدارس تخصصی ورزشی در 9 رشته و در دو بخش پسران و دختران راه اندازی شده است و سهم استان فارس از 500 مدرسه تخصصی، 24 مدرسه است.

هاشمی در باره موضوع اعتبارات در بحث تربیت بدنی در آموزش و پرورش گفت: با كمك مجلس شورای اسلامی به دنبال تامین اعتبار از پنج درصد بودجه فرهنگی استان ها و نیز استفاده از ماده 120 در خصوص تامین 20 درصد سهم ورزش دانش آموزی از یك درصد بودجه ورزشی دستگاه های اجرایی هستیم.

هاشمی افزود: اعتبارات در سال 87 مبلغی در حدود 12 و نیم میلیارد تومان بود اما در سال گذشته اعتبار فعالیت های تربیت بدنی و سلامت بالغ بر یكصد میلیارد تومان بوده كه این مبلغ نشانگر رشدی چند برابر است.

هاشمی با بیان این كه 12 هزار و 500 معلم ورزش در سطوح مختلف در مدارس به كار مشغول بودند، گفت: با حمایت وزیر آموزش و پرورش 15 هزار نیروی متخصص تربیت بدنی نیز جذب شدند.

وی اظهار داشت: با احتساب سه هزار نفری كه قبلا در آموزش و پرورش فعالیت داشتند در حال حاضر 30 هزار و 500 معلم متخصص ورزش در آموزش و پرورش فعالند.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور تربیت بدنی ضمن انتقاد از ادعای برخی در بی توجهی به درس تربیت بدنی ادامه داد كه این افزایش معادل 50 درصد می باشد.

هاشمی بیان كرد كه جذب 18 هزار مربی تربیت بدنی در راستای توجه و حل مشكلات حوزه تربیت بدنی بوده است .

رییس مركز تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان این كه سرانه فیزیكی ورزشی كشور یكی از چالشهای موجود آموزش و پرورش است گفت: یك هزارو 350 فضای سرپوشیده در سطح كشور داشتیم كه برای هر دانش آموز تقریبا زیر بیست سانتیمتر مربع است.

وی ادامه داد كه برای رسیدن به نقطه مطلوب كه معادل یك متر مربع برای هر دانش آموز است یك هزارو 980 سالن را در دستور كار قرار دادیم.

هاشمی گفت: 280 استخر در سه سال و یك هزارو 980 سالن در مدت دوسال آینده به بهره برداری می رسد كه معادل بیش از 60 درصد سال های گذشته می باشد.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور تربیت بدنی گفت: استان فارس از استان های مستعد است و نیازمند توجه بیشتری در بحث تربیت بدنی می باشد.

هاشمی با بیان این كه بر اساس قانون وظیفه آموزش و پرورش ورزش حرفهای و قهرمانی نیست اما یكی از ا هدافمان این است كه با فارغ التحصیل شدن دانش آموز، وی با انتخاب یك رشته ورزشی و ادامه آن سلامت خود را تضمین كند.

وی افزود: در این خصوص در نظر داریم تا برای هر پایه تحصیلی یك رشته ورزشی را به دانش آموزان یاد بدهیم تا در پایان پنج الی شش رشته ورزشی را فرا گرفته باشد.

هاشمی گفت: برای دانش آموزان از اول ابتدایی تا انتهای دبیرستان طرح و برنامه داریم گفت: طرح ژیمناست یكی از این طرح ها است.

وی گفت:دراین طرح مهارت های زمینی ژیمناستیك برای 20 درصد دانش آموزان پایه دوم هر استان پیش بینی شده است كه شامل 48 حركت می باشد. ك/2

700 /675
۰ نفر