۲۰ دی ۱۳۹۰، ۱۸:۲۳
کد خبر: 30758979
T T
۰ نفر

مشهد _ مسوول روابط عمومي 'جمعيت خدمتگزاران به زائرين پياده حضرت امام رضا (ع)' گفت: 247 كاروان پياده با حدود 40 هزار زائر از مناطق مختلف به طرف مشهد در حركت است.

حسین رضایی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: كاروانهای پیاده استان های مازندران، گلستان و خراسان شمالی از محورهای شمالی و زائران پیاده استان های یزد، خراسان جنوبی و شهرهای طبس و گناباد از جاده های جنوبی در حركت هستند.

وی گفت: زائران پیاده شهرهای استان خراسان رضوی نیز از 20 بهمن (امروز) راهی مشهد الرضا (ع) می شوند.

وی با اشاره به تماس های مدیران كاروانها با این تشكل برای هماهنگی های لازم، افزود: تاكنون از 30 شهر كشور زائر پیاده اعزام شده كه پیش بینی می شود با تمهیدات انجام شده توسط فرمانداری مشهد امسال خدمات بهتری به این زائرین ارائه شود.

رضایی گفت: برای این منظور تاكنون بیش از 37 ایستگاه در محورهای مختلف درنظر گرفته شده كه با نزدیكتر شدن به روزهای پایانی ماه صفر، بر تعداد ایستگاههای مردمی افزوده می شود.

وی پیش بینی كرد تعداد این ایستگاه ها به 70 مورد افزایش یابد.

وی افزود: با تمهیدات مسوول اسكان این تشكل و همكاری فرمانداری و شهرداری مشهد، آموزش و پرورش و تربیت بدنی استان خراسان رضوی، 54 محل اسكان برای حدود 30 هزار زائر فراهم شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به احتمال افزایش این اماكن اقامتی، امكان پذیرش تعداد بیشتری از زائرین فراهم خواهد شد.

مسوول روابط عمومی جمعیت خدمتگزاران زائرین پیاده افزود: هزاران جفت كفش، لباس راحتی و بسته های فرهنگی توسط مدیران و خیرین ایستگاههای صلواتی تهیه شده كه بین زوار پیاده توزیع می شود.

وی گفت: توصیه های بهداشتی نیز توسط مركز بهداشت استان انجام می شود ضمن آنكه گروههای گشتی این مركز برای حفظ سلامت زائران به ایستگاههای صلواتی و مراكز اسكان و آشپزخانه های طرف قرارداد مراجعه و توصیه های لازم بهداشتی را ارائه می دهند.

وی افزود: گروههای درمانی هلال احمر، بیمارستانهای 17 شهریور، قائم (عج)، امام رضا (ع)، امام سجاد (ع)، امام زمان (عج)، اورژانس 115، موسی ابن جعفر (ع)، جواد الائمه (ع)، بهداری و مركز بهداشت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امام حسین (ع) و پزشكانی از شیراز، سیستان و بلوچستان و گروه درمان جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده شامل دانشگاه علوم پزشكی، بسیج جامعه پزشكی و هلال احمر به زائران پیاده خدمت رسانی می كنند.

رضائی همچنین با اشاره به تاكید فرماندار مشهد برتوجه سازمانها و نهادهای مختلف به خدمت بهتر به زائرین پیاده، از مسوولان ذیربط خواست كمكهای خود را در قالب نیازهای اعلام شده توسط این تشكل به فرمانداری ارائه كنند./3

2713 /664