۲۰ دی ۱۳۹۰، ۱۷:۵۰
کد خبر: 30758918
T T
۰ نفر

اردبيل – مدير كل حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس استان اردبيل گفت : چهار عنوان كتاب با موضوع آثار رزمندگان و پيش كسوتان دفاع مقدس اين استان تا پايان امسال توسط اين اداره كل منتشر مي شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سرهنگ پاسدار زكی اله خوشبخت ، روز سه شنبه در مراسم رونمایی از كتاب ' ستاره های سبلان ' افزود : در این كتابها آثار ارزشمندی از رزمندگان و پیش كسوتان دوران دفاع مقدس شامل تصاویر ، خاطره ها و مطالب گوناگون مرتبط با عملیاتهای مختلف دفاع مقدس به منظور كمك به زنده ماندن فرهنگ گرانبهای آن دوران درج خواهند شد.

وی اظهار كرد : امسال فعالیت اداره كل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در ارتباط با انتشار كتابهایی با موضوع های مربوط به وقایع و خاطره های رزمندگان آن دوران ، مطلوب است.

او از تمام مردم استان اردبیل به ویژه خانواده هایی كه دارای هرگونه آثاری از دفاع مقدس هستند خواست كه این آثار را در اختیار اداره كل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل قرار دهند تا در تالیف و انتشار كتابهای مرتبط با فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس از آنها استفاده شود.

سرهنگ خوشبخت ، با اشاره به اینكه عكسها ، وصیت نامه ها و دیگر آثار مرتبط با شهیدان و رزمندگان دفاع مقدس در صورتی كه به شكل مجلدهای نفیس در نیایند امكان از بین رفتنشان وجود دارد تاكید نمود كه برای جلوگیری از این مشكل بهترین راه ، چاپ آن ها در كتاب های مرتبط با دفاع مقدس است.

وی در ارتباط با كتاب ' ستاره های سبلان ' نیز گفت : جلد اول این كتاب امسال با تلاش نویسندگان و مولفان این اداره كل و نیز همكاری جمع كثیری از خانواده های شهیدان ، رزمندگان و پیش كسوتان دفاع مقدس منتشر شد و امید است كه در آینده جلدهای بعدی آن نیز منتشر شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا كتاب ' ستاره های سبلان ' به تصاویر رنگی ارزشمندی از رزمندگان و شهیدان دفاع مقدس از استان اردبیل اختصاص دارد.

592