۲۰ دی ۱۳۹۰، ۱۵:۳۱
کد خبر: 30758667
T T
۰ نفر

ساوه- امام جمعه ساوه گفت: در اسلام و روايات تأكيد زيادي به انتخاب نام نيكو از طرف والدين براي فرزندانشان شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام 'حسین تقوی' روز سه شنبه در نخستین همایش مهندسی نام گزینی استان مركزی كه در دانشگاه آزاد اسلامی ساوه برگزار شد، افزود: این موضوع بسیار مهم بوده كه حق فرزندان بر والدین قرار داده است.

وی با اشاره به اینكه باید از نام هایی استفاده كرد كه پرمعنی، شخصیت بخش و نشان دهنده ی تفكر انسانی باشد، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی تفكر مردم به این سمت هدایت شده كه بیشتر از اسامی ائمه اطهار كه از بهترین اسامی می باشد، استفاده و از نام های غربی و سخیف دوری كنند.

رئیس اداره ثبت احوال ساوه نیز در این همایش گفت: در قدیم روند انتخاب نام و نام خانوادگی تحت تأثیر مناطق جغرافیائی و موقعیت محلی، شغل و پیشه فرد، ایام هفته و سال و اسامی قهرمانان ملی انتخاب می شد.

'عبدالرضا كریمی' افزود: اهمیت نامگذاری كودكان تا این اندازه است كه سفارش ائمه معصومین(ع) این است كه نام فرزند خود را قبل از تولد مشخص كنند.

وی ادامه داد: هم اكنون در میان اسامی ثبت شده دختران در این مركز فاطمه با 19 هزار و407 و زهرا 13 هزار و 768 اسم بیشترین فراوانی نام دختران را دارند كه معصومه و خدیجه نیز در ردیف های بعدی قرار گرفته اند.

وی افزود: همچنین در میان نام های ثبت شده پسران در ساوه محمد با 11 هزار و 264 وعلی با 11 هزار و 180 نام بیشترین فراوانی اسم را به خود اختصاص داده و نام های حسین و ابولفضل نیز در رتبه های بعدی است.ك/2

7338/686