۲۰ دی ۱۳۹۰، ۱۳:۵۷
کد خبر: 30758330
T T
۰ نفر

بيروت - 'نبيه بري' رييس مجلس لبنان در ديدار با رييس اتحاديه خبرنگاران لبنان اوضاع منطقه را حساس خواند و گفت: بيم آن مي ورد كه نظام‌هايي سازشكار با اسرائيل در منطقه روي كار آيند.

به گزارش ایرنا، بری دوشنبه شب در دیدار با 'محمد بعلبكی' رییس اتحادیه خبرنگاران افزود: وضع منطقه، نگران كننده و هراس برانگیز است ولی مسئله مهم این است كه لبنان خود را از مسایل پیرامون خود دور نگه دارد.

رییس مجلس لبنان با اشاره به اوضاع جاری منطقه گفت: وضع سوریه با اوضاع جاری در دیگر كشورهای عربی منطقه تفاوت دارد چون خطر بزرگ سوریه را تهدید می كند و مصلحت آن است كه ابتكار عمل اتحادیه عرب در حل مسایل مربوط به بحران سوریه موفق شود.

نبیه بری با اشاره به موضوع استخراج نفت از قلمرو آبی لبنان گفت: امام 'موسی صدر' رهبر شیعیان لبنان اولین كسی بود كه موضوع استخراج نفت در لبنان را مطرح كرد.

وی افزود: مطلعات نشان می دهد كه منابع سرشاری از نفت در سواحل بیروت از منطقه 'دامور' تا 'عمیشت' وجود دارد.

رییس مجلس لبنان پیرامون سفر نزدیك 'بان كی مون' دبیر كل سازمان ملل به لبنان هم گفت: در سفر بان كی مون به لبنان، مسئله استخراج نفت و تعیین مزرهای آبی لبنان را مورد بحث قرار خواهم داد.

وی با اشاره به ضرورت حضور زنان در مجلس نمایندگان گفت كه با توجه به نقش زنان در جامعه، آنها باید در مجلس نمایندگانی داشته باشند.

خاورم*2023**1030**1431