۲۰ دی ۱۳۹۰، ۱۳:۳۸
کد خبر: 30758253
T T
۰ نفر

سنندج - استاندار كردستان گفت: در آينده نزديك دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه در استان كردستان آغاز به كار خواهد كرد.

به گزارش ایرنا، علیرضا شهبازی روز سه شنبه در دیدار با معاون مدیركل كنسولی وزارت امور خارجه با بیان اینكه تاسیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان كردستان به دلیل همجواری با استان های سلیمانیه و اربیل عراق یك ضرورت است گفت: امیدوارم با تمهیدات اندیشیده شده بزودی شاهد آغاز بكار این دفتر در استان باشیم.

وی افزود: با توجه به انجام پرواز مستقیم تهران – سنندج – سلیمانیه ، راه اندازی پرواز مستقیم تهران – سنندج – اربیل در آینده نزدیك و همچنین وجود دو مرز رسمی باشماق مریوان و سیران بند بانه كه بسیاری از ترددهای رسمی اتباع دو كشور از طریق آن ها انجام می شود راه اندازی این دفتر یك ضرورت است.

شهبازی اظهار داشت: حضور قابل توجه اكراد ایرانی مقیم خارج از كشور بخصوص كشورهای اروپایی و شناسایی و جذب سرمایه ها و پتانسیل بالقوه آنان به همراه كاهش بار مراجعات خانواده این افراد به وزارت امور خارجه از جمله اهداف تاسیس این دفتر در استان است.

استاندار كردستان در ادامه ایجاد تسهیلات در زمینه ارائه خدمات و بهره برداری از پتانسیل و توانمندی های ایرانیان خارج از كشور در حوزه های علمی - تحقیقاتی كشور و بخصوص استان، معرفی توانمندی ها و ظرفیت های استانی در حوزه های مختلف صنعتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به كشورهای همجوار، تحكیم و توسعه مراودات استان با كشورهای مرزی، تشویق و تسهیل تردد تجار، كارشناسان و جهانگردان به كشور و استان و بدنبال آن توسعه صنعت گردشگری همچنین جذب سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از كشور و سرمایه گذاران خارجی را از دیگر اهداف راه اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان برشمرد.

در این دیدار حسین جهنده مدیركل كنسولی وزارت امور خارجه صدور انواع روادید، تایید اسناد تجاری و تحصیلی كه صرفه جویی های مناسبی به دنبال خواهد داشت، رسیدگی به امور ایرانیان مقیم خارج از كشور كه بدون مراجعه به وزارت امور خارجه مستقیم وارد مركز استان و شهرستان ها می شوند و همچنین رسیدگی به امور اتباع خارجی مقیم در استان از حیث مسایل كنسولی را از اهم وظایف دفتر نمایندگی دانست.

به دستور استاندار كردستان محل مناسب جهت استقرار نمایندگی و مامورین اعزامی، تامین و پرداخت هزینه های نمایندگی و همچنین ملزومات و لوازم مورد نیاز از سوی استانداری كردستان تقبل شده است.

533