۱۸ دی ۱۳۹۰، ۱۸:۲۷
کد خبر: 30755154
T T
۰ نفر

مشهد_دبير كميته انجمن هاي اسلامي، هياتهاي مذهبي و كانونهاي فرهنگي ستاد دهه فجر خراسان رضوي از حضور پر رنگ هياتهاي مذهبي در برنامه هاي اين ايام خبر داد.

محمد علیزاده روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: در برنامه های دهه فجر سالجاری خراسان رضوی به حضور هیاتهای مذهبی توجه خاصی شده است كه برای پر رنگ تر برگزار شدن این حضور جشنواره ای برگزار می شود.

وی عنوان كرد: با توجه به همزمانی دهه فجر امسال با ایام هفته وحدت ارتقاء فرهنگ كتابخوانی در هیاتها، افزایش نوآوری در برگزاری مراسم جشن و نشاط در این ایام در كنار برنامه های سنتی)، برگزاری كارگاههای آسیب شناسی فرهنگی و مسابقات فرهنگی از اهداف این جشنواره است.

علیزاده گفت: حدود سه هزار هیات مذهبی ثبت شده در مشهد و سه هزارو 500 هیات مذهبی ثبت شده در سایر شهرستانهای خراسان رضوی فعایت می كنند كه رویكرد ما در این جشنواره علاوه به دعوت از همه هیاتهای مذهبی برای حضور ، شركت هیاتهای شاخص و محوری است ی باشد.

به گفته وی این جشنواره از سوی تشكل های دینی اداره كل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار خواهد شد كه در پایان از هیات های برگزیده قدرانی می شود.

وی در بخشی از سخنان خود به انجمنهای اسلامی و كانونهای فرهنگی اشاره كرده و یادآورشد: حدود دو هزار كانون فرهنگی مردمی، 30 انجمن اسلامی كارگری، 400 روحانی مستقر و هجرت و 24 كانون مداحان و شاعران مذهبی در سطح وجود دارد كه در دهه فجر سالجاری برنامه هایی برای آنها در نظر گرفته شده كه در صورت نهایی شدن اعلام می گردد.

علیزاده همچنین از برگزاری نشستی با حضور مسوولان دفاتر اداره كل تبلیغات اسلامی شهرستانهای خراسان رضوی به منظور تبادل نظر و نهایی سازی دیگر برنامه های اداره كل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در آخر هفته جاری خبر داد.ك/3

7491