۱۸ دی ۱۳۹۰، ۱۶:۰۶
کد خبر: 30754828
T T
۰ نفر

رشت - نماينده عالي دولت در گيلان گفت: كشف ارزشمند سايت ميدان عظيم گازي سردار جنگل هديه اي بزرگ به مردم كشور بويژه گيلاني هاست.

'مهدی سعادتی' عصر روز یكشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: كلنگ آغاز فعالیت و حفاری در این سایت فردا (دوشنبه) با حضور وزیر نفت به زمین زده می شود.

وی افزود: با عملیاتی شدن حفاری این میدان گازی بالغ بر 50 تریلیون فوت مكعب معادل 10 تا 16سال مصرف گاز كل كشور پالایش می شود.

سعادتی با اشاره به ایجاد 50 تا 100 هزار فرصت شغلی با بهره برداری از این میدان و ساخت پالایشگاه در گیلان خاطرنشان كرد: این تعداد فرصت شغلی، با ساخت این پالایشگاه در كنار ایجاد صنایع جانبی مانند تاسیسات زیربنایی، كشتی سازی و سازه‌های سكوهای نفتی و گازی ایجاد می شود.

به گفته سعادتی: بهره برداری از این مخزن جایگاه دریای خزر را در منطقه بیش از پیش ارتقاء می دهد.

وی با اشاره به این میدان گازی كشف شده بیان داشت: این میدان عظیم گازی به طور قطع با كشورهای حاشیه خزر مشترك نیست و این مخزن در سهم 20 درصدی ایران با دریای خزر كشف شده است.

استاندار گیلان همچنین به دستیابی ایران به فناوری اكتشاف در آب های عمیق اشاره و تصریح كرد: در زمان حاضر، تنها چند كشور دنیا این فناوری را در اختیار دارند.

به گفته سعادتی: ایران تنها دارنده این فناوری منحصر به فرد در خاورمیانه است.ك/3

7292/ 603/506
۰ نفر