۱۸ دی ۱۳۹۰، ۱۵:۰۴
کد خبر: 30754624
T T
۰ نفر

كتاب مناديان نور در گلستان منتشر شد

۱۸ دی ۱۳۹۰، ۱۵:۰۴
کد خبر: 30754624

گرگان - كتاب مناديان نور تاليف محمد رضا بهرامي در استان گلستان چاپ و روانه بازار كتاب شد.

به گزارش ایرنا این كتاب به منظور احیای سنت پسندیده اذان گویی و تحقق توصیه های مقام معظم رهبری بر گسترش فرهنگ اذان گویی توسط كارشناس روابط عمومی و مسئول پیگیری حوزه مدیریت اداره كل تبلیغات اسلامی گلستان منتشر شده است.

در این كتاب به بیان اهمیت و جایگاه اذان گفتن، آثار و بركات اذان گفتن، آداب و شرایط مؤذن ، پاداش مؤذن از دیدگاه احادیث و روایات، جملات مؤذن و تفسیر و اهمیت آن و همچنین فصل ششم كه به ویژگی بلال، نخستین منادی نور و اذان های ماندگار ایرانی، از دماوندی تا مؤذن زاده اردبیلی معروف به بلال ایران پرداخته شده است.

نگارنده در مقدمه كتاب حاضر می گوید: اذان نور است و مؤذنین، منادیان نور؛ مادامی كه اذان می گویند خود و دیگران را در دنیا و آخرت مشمول رحمت الهی می كنند، محبوبیت '' بلال حبشی'' به عنوان یك صحابی وارسته و پاكباز، و فردی كه لیاقت احراز این مقام را پیدا كرده و نیز ابو ثمامه صیداوی در نماز ظهر عاشورا ؛ هرگز از خاطره مسلمین محو نمی شود.

در ادامه می خوانیم: گرچه با پیشرفت علمی و صنعتی و پیدایش وسایل تقویت صدا اكنون مؤذنین نقش زمانهای گذشته را ندارند؛ اما باز هم به عنوان نغمه پردازانی كه مردم را به یاد خدا و انجام فریضه نماز می اندازند، دارای ارزش و اعتبار؛ و در پیشگاه خدا، ماجور هستند.

بهرامی همچنین اظهارداشت: كار تهیه، چاپ و نشر این كتاب یكسال به طول انجامیده و احیای سنت پسندیده اذان گویی و گسترش فرهنگ اذان گویی حلقومی و تبیین ضرورت آن یكی از اهداف چاپ این اثر تحقیقاتی است.

بهای كتاب منادیان نور 2000 تومان است و علاقمندان از هم اكنون با مراجعه به كتاب فروشی های سراسر استان می توانند این كتاب را تهیه كنند.

این كتاب با تیراژ 2000 نسخه در چاپ اول توسط انتشارات نوروزی منتشر شده است.

601