۱۸ دی ۱۳۹۰، ۱۴:۴۲
کد خبر: 30754563
T T
۰ نفر

يزد - مشاور وزير نيرو و مدير عامل شركت مهندسي آبفاي كشور گفت: دولت كريمه احمدي نژاد عنايت ويژه اي به بخش آب و تامين نياز هاي مردم در مناطق مختلف دارد .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، 'سید مهدی ثمره هاشمی ' روز یكشنبه در آیین افتتاح پروژه بزرگ آبرسانی شهر مهریز یزد افزود: طی دولت های نهم و دهم در موضوع تخصیص اعتبارات و همچنین زیر ساخت های لازم برای تامین آب مورد نیاز كشور گام های اساسی و زیربنایی برداشته شده است .

وی اضافه كرد: در این مدت شاهد تحولات بزرگی در همه استان ها و بخصوص مناطق كم باران كشور بوده ایم و این روند با قوت و قدرت و با حمایت شخص رییس جمهور ادامه دارد .

مشاور وزیر نیرو تصریح كرد: برای موفقیت در عرصه های مختلف اقتصادی قطعا به آب در شهرها و مناطق روستایی نیاز است و هدف دولت این است كه با مشاركت عملی بخش خصوصی سیاست های راهبردی و منطقی خود را عملی كند .

ثمره هاشمی با اشاره به اینكه دولت در این عرصه با همه وجود تلاش دارد ، به حجم كارها و اهمیت مشاركت دیگران در كنار دولتمردان اشاره و یادآور شد: قطعا بخش خصوصی باید از زمینه های مناسب و طرحهای دولت برای همكاری در انجام طرح ها وارد عرصه فعالیت شود.

وی گفت: برای تحقق اهداف مهم و بلند مدت در صنعت آب به همكاری و حمایت بخش خصوصی نیاز مبرم است و باید این بخش دولت را بیش از گذشته یاری دهد .

مدیرعامل شركت مهندسی آبفای كشور همچنین از تلاش های مسئولان استان یزد در امر اجرای طرح های آب و تامین نیازهای مردم قدردانی كرد.

در ادامه استاندار یزد با تأكید بر اینكه تامین آب مورد نیاز مردم در بخش شرب و صنعت از برنامه های مهم و اصولی دولت كریمه است، افزود: تامین آب مورد نیاز در بخش شرب و صنعت از اهداف نظام و دولت كریمه است كه با جدیت صورت می گیرد.

'محمدرضا فلاح زاده ' از اقدامات دولت در تامین آب مورد نیاز استان قدردانی و ابراز امیداری نمود همه طرح ها و برنامه ها با جدیت دنبال شود.

امام جمعه مهریز هم به اهمیت موضوع آب در اسلام و كشور اسلامی اشاره و از اقدامات دولت برای رفع نیاز كم آبی استان و شهر مهریز قدردانی كرد.

حجت الاسلام والمسلمین ' علی برهان ' از مسئولان آبفای كشور تقاضا كرد تا همچنان كمبود آب شرب و صنعت مهریز را جدی بگیرند و برای حل این معضل اقدامات عملی داشته باشند .

وی با بیان اینكه بخاطر موقعیت خاص جغرافیایی در سطح شهر مهریز ،حفر چاه مشكل است و اكثر مناطق در طول سال و تابستان با كم آبی مواجه هستند ،اظهار امیدواری كرد تا افتتاح این طرح و سایر اقدامات در حل مشكلات كم آبی منطقه موثر باشد .

در بخش دیگری این مراسم مدیرعامل آبفای یزد به ارائه گزارشی در خصوص طرح آبرسانی به شهر مهریز پرداخت و از اقدامات صورت گرفته از سوی دولت كریمه قدردانی كرد.

پروژه آبرسانی به شهر مهریز یزد شامل 43 كیلومتر خط انتقال ، ساخت سه مخزن تعدیل فشار با حجم 500 متر مكعب ، سه مخزن پنج هزار متر مكعبی و با اعتبار 120 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و رییس جمهور به استان یزد تامین و پرداخت شده است .

شهرستان مهریز یزد با 50 هزار نفر جمعیت در 30 كیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد .ك4

7536/1968