۱۸ دی ۱۳۹۰، ۱۴:۳۲
کد خبر: 30754528
T T
۰ نفر

رشت - كارشناس امور بانوان جمعيت هلال احمر استان گيلان گفت: بر اساس تفاهمنامه بين اين جمعيت و انجمن بانوان امدادگر گيلان، اهالي مناطق محروم و روستايي گيلان از آموزشهاي امداد و كمك هاي اوليه بهره مند مي شوند.

'ارمغان سقراط' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تفاهمنامه ای بین جمعیت هلال احمر و انجمن بانون امدادگر استان گیلان در زمینه مشاركت NGO های فعال در حوزه فعالیت های روستایی به امضاء رسیده است.

وی افزود: بر اساس این تفاهمنامه امدادگران با تجربه و آموزش دیده در مناطق محروم و روستاهای گیلان به ارایه آموزش امداد و كمكهای اولیه، شناخت بلایای طبیعی، نحوه مقابله با آن، بهداشت بانوان و بیماریهای شایع در روستاها، بهداشت روانی و ایمنی در محل زندگی می پردازند.

وی توانمندسازی زنان و دختران روستایی، امدادرسانی به موقع و سریع هلال احمر در سوانح از طریق افراد آموزش دیده، افزایش مشاركت زنان روستایی، توانمندسازی و ارتقای سطح آگاهی آنان و بالابردن توان روحی زنان در مقابله با حوادث و نحوه صحیح برخورد با سوانح و تحقق شعار هر خانواده یك امدادگر را از اهداف اجرای این برنامه های آموزشی عنوان كرد. ك/3.

7286/ 603