۱۷ دی ۱۳۹۰، ۱۶:۵۰
کد خبر: 30753218
T T
۰ نفر

تهران - مدير كل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از اجراي بسته هاي ويژه تنظيم بازار شب عيد در استان تهران خبر داد.

' یدالله صادقی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بسته ها با هدف تنظیم بازار و به منظور جلوگیری از ایجاد انحصار و مشكلاتی كه با توجه به عرضه كالا در پایان سال وجود می آید، اجرا می شود.

وی برگزاری نمایشگاه های بهاره در استان تهران و فروش های فوق العاده را از برنامه های موجود در بسته ویژه تنظیم بازار عنوان و بیان داشت: در این نمایشگاه ها، كالاهای پر مصرف شب عید عرضه می شود و در كنار آن مواد غذایی و سایر امكانات با قیمت های تجاری و تمام شده عرضه می شود كه هم بر بازار تاثیر داشتنه ومردم از تخفیف های ارایه شده در آن استفاده كنند.

صادقی افزود:‌ در فروش فوق العاده، كه توسط اصناف و واحد های تولیدی در مناطق مختلف استان برگزار می شود، نیازمندی ها و كالاهای مورد نیاز مردم با قیمتی مناسب عرضه می شود.

وی جلوگیری از ایجاد انحصار و بروز مشكلات افزایش تقاضا در پایان سال را از اهداف این بسته دانست و بیان داشت:‌ سعی می شود درماه های پایان سال وضعیت بازار تعدیل شده و از افزایش قمیت كالاها و خدمات مورد نیاز مردم جلوگیری شود.

وی همچنین از اجرای طرح نظارتی ویژه پایان سال خبر داد و افزود: تمام مبادی ورود كالا مورد پایش قرار می گیرد و با تخلفات اقتصادی نیز برخورد می شود.

مدیر كل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، افزود:‌ طرح ذخیره سازی میوه شب عید اجرا شده و میوه های سیب و پرتقال با قیمت های مناسب در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی همچنین در خصوص بازرسی نانوایی ها در سطح استان تهران گفت: بر اساس مواد قانونی برنامه پنجم توسعه، تنظیم بازار آرد و نان به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگزار شده و سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت در استان تهران نیز این وظیفه را بر عهده دارد.

صادقی گفت:‌ این نظارت، در دو بخش تامین، توزیع و نظارت بر كیفیت و كمیت آرد، و نظارت بر نانوایی های استان است كه 62 تیم بازرسی متشكل از 124 بازرس این نظارت را برعهده دارند.

وی تاكید كرد: در استان تهران حدود 7 هزار واحد نانوایی وجود دارد كه حدود 4 هزار واحد آن در تهران بزرگ و بقیه در شهرستان های استان فعال هستند.

تهران/7244/1396