۱۷ دی ۱۳۹۰، ۱۶:۲۰
کد خبر: 30753130
T T
۰ نفر

فرماندار بم گفت: پمپ بنزين و تعدادي واحد مسكوني ساخته شده در حريم منظر فرهنگي بم كه اين اثر تاريخي را در آستانه خروج از فهرست ميراث جهاني شده بود، تخريب شد.

'حسین شایق' روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، افزود: بازرسان سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد 'یونسكو 'پس از بازرسی، ساخت و سازهای غیرقانونی در حریم ارگ و میراث فرهنگی و بویژه ساخت پمپ بنزینی كه در 200 متری عمارت تاریخی چهار طاقی و 600 متری كوشك رحیم آباد صورت گرفته را از جمله مشكلات حریم میراث فرهنگی این مكان عنوان كردند.

وی بیان كرد: این مشكلات باعث شده بود، ارگ بم در خطر خروج از فهرست میراث جهانی قرار بگیرد.

فرماندار بم ادامه داد: در حال حاضر با تخریب این پمپ بنزین و برخی از خانه های غیر قانونی كه در حریم میراث فرهنگی ساخته شده بود این خواسته یونسكو برآورده شده است.

شایق، اظهار امیدواری كرد: در بازرسی بعدی كه در 12 بهمن صورت می گیرد ارگ بم همچنان در فهرست آثار جهانی باقی می ماند و از فهرست آثار در حال خطر خارج و به میراث عادی تبدیل می شود.

فرماندار بم همچنین گفت: تخریب این پمپ بنزین با رضایت مالك آن صورت گرفته و در بخش بروات نیز زمین مناسبی به وی واگذار شده كه در مدت یك هفته تجهیزات آن به محل جدید انتقال پیدا می كند.ك/2

8125/2624/330
۰ نفر